طرز تهیه کاکائو نذری کرمانی

طرز تهیه کاکائو نذری کرمانی, دستور تهیه کاکائو نذریکاکائو نذری کرمانی یکی از انواع نوشیدنی‌های خوشمزه، لذیذ و اصیل کرمان است که بیشتر برای نذری در ماه‌های محرم و رمضان استفاده می‌شود این شربت خوش طعم خیلی راحت و به روش‌های مختلف با مواد اولیه در دسترس درست می‌شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاکائو نذری کرمانی در ادامه با سایت آموزشی پانامگ همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
پودر کاکائو۲ قاشق غذا خوری سر خالی
آب۲ لیوان
شکر۱/۳ لیوان
نشاسته گل۱ قاشق غذا خوری
گلاب۱/۴ لیوان
دانه هل یا هل آسیاب شدهبه مقدار لازم

طرز تهیه کاکائو نذری کرمانی

مرحله ۱: جوشاندن آب

ابتدا مقداری آب داخل یک قابلمه بریزید، روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند در این فاصله کاکائو را داخل یک ظرف بریزید، شکر را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید این کار باعث می‌شود که پودر کاکائو گلوله نشود.

مرحله۲: دم کردن هل

سپس هل را بکوبید، داخل یک استکان بریزید، کمی آب جوش به آن اضافه کنید، روی آن را بپوشانید، اجازه دهید تا هل دم بکشد و عطر آن پخش شود به جای هل کوبیده می‌توانید از پودر هل یا عرق هل برای درست کردن نوشیدنی کاکائویی استفاده کنید.

مرحله ۳: اضافه کردن نشاسته به آب

بعد مقداری نشاسته را داخل یک لیوان بریزید، کمی آب سرد به آن اضافه کنید، با قاشق هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند سپس مخلوط نشاسته و آب سرد را به آب جوش داخل قابلمه اضافه کنید، خوب هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۴: اصافه کردن شکر و پودر کاکائو

اگر نشاسته در دسترس نبود می‌توانید از آن استفاده نکنید، نشاسته کمی لعاب به کاکائو می‌دهد و باعث می‌شود که شربت با قوام‌تر و دلپذیرتر شود، سپس مخلوط شکر و پودر کاکائو را به آب جوش اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۵: اضافه کردن گلاب

مخلوط کاکائو مثل شیر سر می‌رود پس حتماً دقت کنید که حرارت خیلی کم باشد و مدام مخلوط را هم بزنید سپس به دلخواه و با توجه به سلیقه خودتان مقداری گلاب به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا عطر گلاب در شربت کاکائو پخش شود.

مرحله ۶: اضافه کردن هل

بعد از آن مخلوط هل را که خوب دم کشیده از صافی رد کنید و هل دم کشیده را به شربت اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و عطر هل در شربت آزاد شود، سپس در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید شربت روی حرارت خیلی کم دم بکشد.

مرحله ۷: دم کردن شربت کاکائو

شربت کاکائو بعد از تقریباً نیم ساعت دم می‌کشد و آماده می‌شود هرچه میزان دم دادن شربت بیشتر باشد در نهایت کیفیت آن بهتر می‌شود، بعد از آن قابلمه شربت را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا کمی از حرارت اولیه آن کم شود.

مرحله ۸: سرو کردن کاکائو نذری کرمانی

سپس شربت کاکائو نذری کرمانی را داخل ظرف‌های تک نفره مناسب بریزید و به عنوان یک نوشیدنی دلچسب و خوش طعم برای نذری در ماه رمضان یا ماه محرم یا به عنوان یک نوشیدنی پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش نوشیدنی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 25 آبان 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.