طرز تهیه نان سیب زمینی با جعفری، یه غذای فوری که باید امتحانش کنی!

طرز تهیه نان سیب زمینی

طرز تهیه نان سیب زمینی

در دنیای پرمشغله امروز، همه ما به دنبال دستورهای پخت ساده و در عین حال خوشمزه هستیم که بتوانیم در کمترین زمان ممکن، غذایی لذیذ و مغذی را تهیه کنیم. اینجاست که طرز تهیه نان سیب زمینی از سایت آموزشی پانا مگ به عنوان یک گزینه عالی به میدان می‌آید. نان سیب زمینی، با بافتی نرم و طعمی دلنشین، می‌تواند هم به عنوان صبحانه مقوی و هم به عنوان عصرانه‌ای سبک مورد استفاده قرار گیرد.

برای طرز تهیه نان سیب زمینی، ابتدا سیب زمینی‌ها پخته و له می‌شوند. به آن‌ها تخم مرغ، آرد، بکینگ پودر، جعفری خرد شده و نمک اضافه شده، سپس خمیری یکدست و نرم آماده می‌شود. خمیر روی سطحی آردپاشی‌شده قرار گرفته و با وردنه باز می‌شود و پس از آن به شکل‌های دلخواه برش خورده و درون روغن داغ از هر دو طرف سرخ می‌شوند تا نان سیب زمینی طلایی و تردی به دست آید که همراه با چای یا به عنوان پیش غذا سرو می‌شود.

مواد لازممقدار
آرد۱ لیوان
جعفری خرد شده۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
سیب زمینی متوسط۳ عدد
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه نان سیب زمینی

مرحله ۱: پخت سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی‌ها را با دقت شسته و در قابلمه‌ای حاوی آب قرار دهید. آب را به جوش آورده و سیب زمینی‌ها را تا زمانی که کاملا نرم شوند بپزید. مدت زمان پخت بسته به اندازه سیب زمینی‌ها می‌تواند متفاوت باشد اما معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان لازم دارد. پس از پخت، آب اضافی را خارج کرده و اجازه دهید سیب زمینی‌ها کمی خنک شوند.

مرحله ۲: له کردن سیب زمینی

پس از خنک شدن، سیب زمینی‌ها را پوست کنده و درون کاسه‌ای بزرگ له کنید. می‌توانید از گوشتکوب دستی یا هر وسیله دیگری برای له کردن سیب زمینی‌ها استفاده کنید. مهم این است که سیب زمینی‌ها به صورت یکدست له شوند تا خمیری یکنواخت داشته باشید.

مرحله ۳: افزودن مواد به سیب زمینی له شده

به سیب زمینی له شده، تخم مرغ، نمک، و بکینگ پودر را اضافه کنید. این مرحله برای دادن عطر و طعم به خمیر نان بسیار مهم است. جعفری خرد شده را نیز اضافه کرده تا طعمی دلپذیر و ظاهری زیبا به خمیر بدهد.

مرحله ۴: ورز دادن خمیر

پس از اضافه کردن تمام مواد، زمان آن رسیده که خمیر را به خوبی ورز دهید. این کار را می‌توانید با دست یا همزن دستی انجام دهید. هدف، رسیدن به خمیری یکدست و قابل شکل‌دهی است. خمیر باید نرم و انعطاف‌پذیر باشد اما به دست نچسبد.

مرحله ۵: آماده‌سازی سطح کار

روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید. پاشیدن آرد از چسبیدن خمیر به سطح جلوگیری می‌کند و کار با خمیر را آسان‌تر می‌کند.

مرحله ۶: باز کردن خمیر

با استفاده از وردنه، خمیر را باز کنید. ضخامت خمیر باید حدودا ۱ سانتی‌متر باشد. سعی کنید خمیر را به صورت یکدست باز کنید تا حرارت به طور یکنواخت به تمام قسمت‌های نان برسد.

مرحله ۷: برش زدن خمیر

با استفاده از یک قالب بیسکویت یا کاتر، خمیر را به شکل‌های دلخواه برش بزنید. می‌توانید از شکل‌های ساده مانند دایره یا مربع استفاده کنید یا با شکل‌های خلاقانه‌تری خودتان را سرگرم کنید.

مرحله ۸: سرخ کردن نان‌ها

در یک تابه بزرگ، مقدار کافی روغن را داغ کنید. نان‌های برش خورده را در روغن داغ قرار دهید و از هر طرف تا زمانی که طلایی و ترد شوند سرخ کنید. مراقب باشید تا نان‌ها بیش از حد نسوزند.

مرحله ۹: خارج کردن نان از روغن و سرو

پس از سرخ شدن، نان‌ها را از روغن خارج کرده و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شودT سپس نان‌های سیب زمینی گرم و ترد را به همراه چاشنی‌های دلخواه مانند ماست یا سس تند سرو کنید.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 2 فروردین 1403

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.