طرز تهیه انچیلادا مرغ رستورانی؛ یک غذای جذاب و خوشمزه مکزیکی

طرز تهیه انچیلادا مرغ

طرز تهیه انچیلادا مرغ

امروز در سایت آموزشی پانا مگ، می‌خواهیم شما را با طرز تهیه انچیلادا مرغ آشنا کنیم، غذایی مکزیکی که به سرعت تبدیل به مورد علاقه خانواده شما خواهد شد. بیایید با هم دست به کار شویم و انچیلادا مرغی خوش طعم و لذیذ را تهیه کنیم که همه اعضای خانواده را به سمت میز غذا خواهد کشاند.

برای طرز تهیه انچیلادا مرغ، ابتدا مرغ آبپز نواری شده، ادویه‌جات معطر، ذرت، گشنیز و فلفل دلمه‌ای را به همراه پنیر چدار و سس گوجه درون نان ترتیلا رول می‌شود. این مخلوط در ظرفی پخته شده و با پنیر و سس گوجه پوشانده می‌شود و در نهایت در فر با دمای ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۲۵ دقیقه پخته می‌شود تا به یک وعده غذایی دلچسب و غنی از طعم تبدیل شود.

مواد لازممقدار
فلفل دلمه ای۱ فنجان
گشنیز۱ فنجان
ذرت۱ فنجان
سینه مرغ۵۰۰ گرم
نان ترتیلا۶ عدد
پنیر چداربه مقدار کافی
سس گوجهبه مقدار کافی
 نمک، فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار کافی
زیره سبز و ادویه کاجونبه مقدار کافی

طرز تهیه انچیلادا مرغ

مرحله ۱: آماده‌سازی مرغ

ابتدا سینه مرغ را در یک قابلمه با آب و کمی نمک قرار دهید و اجازه دهید تا کاملاً آبپز شود. پس از آبپز شدن، مرغ را از قابلمه خارج کرده و اجازه دهید تا خنک شود، سپس مرغ را به صورت تکه های نواری خرد کنید تا با سایر مواد به خوبی ترکیب شود.

مرحله ۲: اضافه کردن ادویه‌ها به مرغ

در این مرحله به مرغ، ادویه‌های نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زیره سبز و ادویه کاجون را اضافه کنید. این ترکیب ادویه‌ها طعم دلپذیر و منحصر به فردی به مرغ خواهد داد. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا ادویه‌ها به طور یکنواخت با مرغ ترکیب شوند.

مرحله ۳: اضافه کردن ذرت، گشنیز و فلفل دلمه‌ای

حالا ذرت، گشنیز خرد شده و فلفل دلمه‌ای خرد شده را به مخلوط مرغ و ادویه‌ها اضافه کنید. این مواد، طعم و بافت غنی‌تری به مخلوط مرغ خواهند داد و تنوع طعمی جذابی ایجاد می‌کنند.

مرحله ۴:  اضافه کردن پنیر چدار و سس گوجه

در این مرحله، پنیر چدار رنده شده و دو قاشق سس گوجه را به مخلوط اضافه کنید. پنیر چدار کشدار، همراه با طعم ترش و شیرین سس گوجه، ترکیبی بی‌نظیر را ایجاد می‌کند که بافتی لذیذ و طعمی دلنشین به انچیلادا می‌بخشد.

مرحله ۵: آماده‌سازی ظرف پخت

کف یک ظرف پخت مناسب را با کمی سس گوجه بپوشانید. این کار به جلوگیری از چسبیدن انچیلاداها به ظرف کمک می‌کند و طعم ملایمی به کل غذا می‌افزاید.

مرحله ۶: پر کردن و رول کردن نان ترتیلا

مقدار مناسبی از مخلوط مرغ و مواد را در مرکز هر نان ترتیلا قرار دهید، سپس نان‌ها را به آرامی رول کنید تا مواد درون آن‌ها به خوبی بسته بمانند.

مرحله ۷: چیدن در ظرف

انچیلاداهای رول شده را در ظرف پخت چیده و مطمئن شوید که کنار هم قرار گرفته‌اند تا حین پخت شکل خود را حفظ کنند.

مرحله ۸: اضافه کردن سس و پنیر روی انچیلاداها

با استفاده از یک فرچه، سطح انچیلاداها را با سس گوجه بپوشانید، سپس پنیر چدار رنده شده را روی آن‌ها بریزید. این کار باعث می‌شود در حین پخت، پنیر آب شده و طعمی خوشایند به انچیلاداها ببخشد.

مرحله ۹: پخت انچیلادا

ظرف را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید و اجازه دهید انچیلاداها برای مدت ۲۵ دقیقه بپزند. پختن در این دما اطمینان می‌دهد که انچیلاداها به خوبی گرم و پنیر روی آن‌ها کاملاً آب شود.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 27 اسفند 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.