طرز تهیه خورش گل کلم

خورش گل کلم خوشمزه با مرغ طرز تهیه خورش گل کلم با لپه خورش گل کلم کرمانشاهی طرز تهیه خورش گل کلم بدون گوشت خورش گل کلم ساده خورش گل کلم با لوبیا چیتی خورش گل کلم با الو طرز تهیه خورش گل کلم با گوشت چرخ کرده

خورشت گل کلم از خورش های محبوب و خاص فصل پاییز است که با دستورها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش گل کلم در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
گوشت مرغ۴۰۰ گرم
گل کلم۱ کیلو گرم
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
آب جوش۱ یا ۲ لیوان
آبلیمو یا آبغوره۲ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش گل کلم

مرحله اول

برای تهیه خورش گل کلم مجلسی ابتدای کار یک گل کلم متوسط را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم، سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه گل کلم ها را میشوییم، سپس آبکش می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن به آن اضافه می کنیم. در ادامه روی گل کلم ها مقداری نمک می پاشیم، سپس گل کلم ها را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سرخ شوند.

مرحله سوم

حالا زعفران دم کرده، فلفل سیاه و آبلیمو یا آبغوره را درون تابه حاوی گل کلم می ریزیم، سپس خوب تفت می دهیم تا مواد با هم ترکیب و سرخ شوند، سپس کنار می گذاریم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز خلالی را درون تابه می ریزیم، سپس خوب تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله پنجم

حالا تکه های مرغ را درون تابه می چینیم، سپس خوب تفت می دهیم تا مرغ تغییر رنگ داده و کمی سرخ شود. در ادامه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را درون تابه حاوی مرغ می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا عطر و طعم ادویه ها آزاد شود.

مرحله ششم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به تابه حاوی مرغ اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود. در ادامه آب جوش را به تابه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم مرغ ها کامل بپزد.

مرحله هفتم

حالا ۵ دقیقه آخر پخت، گل گلم های سرخ شده، زعفران دم کرده را به همراه آبلیمو یا آبغوره درون خورشت گل کلم می ریزم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شود. توجه داشته باشید زمان پخت گل کلم زیاد نباشد چون له میشود.

مرحله هشتم

در نهایت گوجه را می شوییم، سپس از وسط برش میزنیم. در ادامه درون یک تابه روغن می ریزیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم و گوجه ها را درون تابه می چینیم تا سرخ شوند. در ادامه خورشت را درون ظرف مورد نظر همراه با گوجه سرو کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 10 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.