طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان ساده

طرز تهیه گوجه بادمجان دونفره طرز تهیه گوجه بادمجان نی نی سایت طرز تهیه بادمجان با رب طرز تهیه خوراک بادمجان طرز تهیه خوراک بادمجان و گوجه و سیب زمینی خوراک گوجه و بادمجان با مرغ طرز تهیه خوراک بادمجان کنسروی طرز تهیه گوجه بادمجان مجلسی

خوراک گوجه بادمجان یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که امروزه با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان ساده در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۴ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
پیاز متوسط۲ عدد
سیر۳ حبه
ماست½ فنجان
فلفل دلمه ای ( اختیاری)۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان ساده

مرحله اول

برای تهیه خوراک گوجه بادمجان خوشمزه، ابتدای کار بادمجان ها را میشوییم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم و به صورت ورقه ای برش می زنیم. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن را درون تابه می ریزیم. در ادامه برای این که بادمجان ها روغن کمتری جذب کند، مقداری ماست را با برس در دو طرف بادمجان ها می مالیم. در ادامه ورقه های بادمجان را درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم کاملا سرخ شود.

مرحله سوم

در این مرحله پس از این که یک طرف بادمجان ها کاملا سرخ شد، بر می گردانیم تا طرف دیگر هم کاملا سرخ شود. در ادامه پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و درون یک ظرف جداگانه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز و سیر خرد شده را درون تابه ای که بادمجان ها را سرخ کردیم می ریزیم. در ادامه تفت می دهیم تا پیاز و سیر سبک و طلایی شود، سپس فلفل سیاه، زردچوبه و نمک را به تابه حاوی پیاز و سیر  اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه ها کاملا سرخ شود. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم، سپس از وسط برش می زنیم. در ادامه بادمجان ها را روی پیاز و سیر می چینیم، سپس روی آن گوجه فرنگی می گذاریم.

مرحله ششم

حالا برای طعم و عطر بهتر چند برش از فلفل دلمه ای را در اطراف گوجه فرنگی ها و بادمجان ها قرار می دهیم. در ادامه درون یک کاسه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم، سپس مقداری آب جوش را روی آن می ریزیم تا رقیق شود.

مرحله هفتم

در نهایت رب رقیق شده را روی خوراک گوجه بادمجان می ریزیم، سپس درب ظرف را می گذاریم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه جا بیفتد. در پایان خوراک را درون ظرف مورد نظر بریزید و به همراه نان سنگک و پیاز میل کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 10 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.