طرز تهیه جوجه کباب لاری یا ماستی

طرز تهیه جوجه کباب لاری شیرازی طرز تهیه جوجه کباب ماستی طرز تهیه جوجه ماستی حرفه ای طرز تهیه جوجه ماستی در فر طرز تهیه جوجه کباب ماستی زعفرانی جوجه کباب لاری کیمبال طرز تهیه جوجه کباب لبنانی طرز تهیه جوجه ماستی لاری

جوجه کباب لاری که با نام جوجه کباب ماستی هم شناخته می شود یکی از انواع غذاهای اصیل ایرانی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب لاری یا ماستی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران و سینه مرغ۱ کیلوگرم
زعفران دم کرده (اختیاری)۵ قاشق غذاخوری
پیاز بزرگ۱ عدد
سیر۸ حبه
ماست چکیده۱ لیوان
روغن محلی یا روغن۴ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۴ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگیبه مقدار کافی
پاپریکا و تخم گشنیز۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل دلمه ای۱ عدد
فلفل سبزبه مقدار کافی

طرز تهیه جوجه کباب لاری یا ماستی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب ماستی خوشمزه ابتدای کار گوشت مرغ را به صورت مکعبی متوسط خرد می کنیم. در ادامه درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس زعفران دم کرده را به تکه های مرغ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود.

مرحله دوم

حالا روی ظرف را می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت خلالی خرد می کنیم. پیاز های خلالی را به تکه های مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست سیر را جدا می کنیم، سپس له می کنیم و به تکه های مرغ اضافه می کنیم. در ادامه نمک، فلفل سیاه، پاپریکا را به مخلوط مرغ اضافه می کنیم، سپس تخم گشنیز را درون هاون می کوبیم و به مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا ماست چکیده، آبلیمو و روغن محلی را به مخلوط مرغ اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود و مواد به همه قسمت های مرغ برسد. در ادامه روی ظرف را می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم مواد به مدت ۴ ساعت درون یخچال بماند تا استراحت کند، سپس پس از گذشت ۴ ساعت از یخچال خارج می کنیم و گوشت مرغ را به صورت یکدست به سیخ می کشیم.

مرحله ششم

حالا گوجه فرنگی و فلفل سبز را به صورت کامل به سیخ می کشیم. در ادامه ذغال ها را به صورت یکدست روشن می کنیم، سپس سیخ ها را روی منقل می چینیم و اجازه می دهیم مرغ کاملا مغز پخت شود.

مرحله هفتم

در این مرحله باید هر چند لحظه یک بار سیخ ها را به صورت مداوم بچرخانیم تا جوجه ها به صورت یکدست کباب شوند. در ادامه فلفل سبز و گوجه ها را نیر روی منقل قرار داده و آنها را نیز به طور کامل کباب می کنیم.

مرحله هشتم

وقتی جوجه کاملا مغز پخت شد به همراه گوجه و فلفل سبز از روی حرارت بر می داریم. در ادامه جوجه را درون ظرف مورد نظر می ریزیم، سپس گوجه کبابی، فلفل و فلفل دلمه ای را کنار آن به عنوان دور چین می چینیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 11 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.