طرز تهیه شیرینی پای آناناس

طرز تهیه شیرینی پای آناناس طرز تهیه پای آناناس بدون فر کالری پای آناناس پای آناناس شف طیبه

شیرینی پای آناناس یکی از انواع شیرینی های مجلسی ایرانی است که معمولا برای پذیرایی در مهمانی ها استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پای آناناس در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پای آناناس
آرد۲۰۰ گرم
پودر قند۲۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
روغن مایع۸۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شیر¼ پیمانه
وانیل½ قاشق چای خوری
آب کمپوت آناناس¼ پیمانه
کمپوت آناناسبه مقدار کافی
پودر نارگیل۵ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی پای آناناس

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پای آناناس خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل مواد یخچالی را درون فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و روغن مایع را درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

حالا کره آب شده و پودر قند را به روغن مایع اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل به مخلوط روغن و پودر قند اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مجددا مواد را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه مخلوط می کنیم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس مخلوط آرد را مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا شیر، آب آناناس و پودر نارگیل را به مایه شیرینی اضافه می کنیم، سپس با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله درون قالب مافین کپسول کاغذ قرار می دهیم، سپس تا نیمه از مایه شیرینی درون آن می ریزیم. در ادامه آناناس درون کمپوت را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم و یک تیکه از آن را روی مایه شیرینی قرار می دهیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید قالب ها باید تا نیمه پر شده باشند، در غیر این صورت اگر بیش از نیمه باشد شیرینی در هنگام پخت پف می کند و از قالب خارج می شود. در ادامه قالب مافین را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه شیرینی ها را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود. در ادامه شیرینی ها را درون ظرف مورد نظر می چینیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 18 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.