طرز تهیه بورک مرغ و قارچ

طرز تهیه بورک مرغ با خمیر خانگی طرز تهیه بورک مرغ ترکیه ای طرز تهیه بورک مرغ و قارچ فیلم طرز تهیه بورک مرغ طرز تهیه بورک مرغ و سیب زمینی طرز تهیه بورک مرغ بدون یوفکا بورک مرغ ساده طرز تهیه بورک مرغ با نان لواش

بورک مرغ و قارچ یکی از انواع غذاهای پرطرفدار کشور ترکیه است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک مرغ و قارچ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
خمیر یوفکا۱۰ عدد
سینه مرغ۲۰۰ گرم
قارچ درشت۴ عدد
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای
پیاز متوسط۱ عدد
سس کچاپ و سس خردل۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی
فلفل سیاه و آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه بورک مرغ و قارچ

مرحله اول

برای تهیه بورک مرغ و قارچ خوشمزه ابتدای کار سینه مرغ را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله قارچ را می شوییم، سپس پوست اضافی آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن درون تابه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز خرد شده را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله چهارم

در این مرحله فیله مرغ را درون تابه می ریزیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ دهد. در ادامه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن را به فیله مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم خامی ادویه ها کاملا گرفته شود. در همین حین قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را به مخلوط فیله مرغ اضافه می کنیم، سپس حرارت را زیاد می کنیم و تفت می دهیم تا آب اضافی قارچ کاملا کشیده شود.

مرحله ششم

در این مرحله پس از این که آب قارچ تبخیر شد، مجددا حرارت را کم می کنیم. در ادامه سس خردل را به همراه سس کچاپ به مخلوط مرغ اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم و حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله هفتم

حالا خمیر یوفکا را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس مقداری از مواد میانی ابتدای خمیر یوفکا می ریزیم و مقداری پنیر پیتزا روی مواد میانی می ریزیم، سپس رول می کنیم و انتهای خمیر را مقداری آب می زنیم تا خمیر بچسبد.

مرحله هشتم

حالا با فشار دست دو طرف خمیر را فشرده می کنیم تا مواد و پنیر پیتزا از اطراف خمیر بیرون نریزد. در ادامه یک قابلمه روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که بورک درون آن شناور بماند روغن مایع می ریزیم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم روغن گرم شود، سپس بورک ها را درون قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم بورک ها کاملا سرخ و طلایی شوند. در آخر بورک ها را درون ظرف مورد نظر بچینید و به همراه سس دلخواه میل کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 23 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.