طرز تهیه کیک کشمشی

طرز تهیه کیک کشمشی برای 6 نفر طرز تهیه کیک کشمشی بدون فر طرز تهیه کیک کشمشی شکلاتی طرز تهیه کیک کشمشی دونفره طرز تهیه کیک کشمشی برای چهار نفر طرز تهیه کیک کشمشی با توستر طرز تهیه کیک کشمشی با پودر کیک آماده طرز تهیه کیک کشمشی و گردویی بدون فر

کیک کشمشی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که معمولا به عنوان کیک عصرانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کشمشی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک کشمشی
آرد۲ لیوان
شکر۱ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
شیر۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
گردو½ لیوان
کشمش½ لیوان

طرز تهیه کیک کشمشی

مرحله اول

برای تهیه کیک کشمشی مجلسی ابتدای کار مواد یخچالی را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم، سپس درون فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط کاملا هماهنگ شود.

مرحله دوم

در این مرحله پوست گردو را جدا می کنیم و با کمک چاقو گردو را ریز خرد می کنیم. در ادامه کشمش را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش به طور کامل خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه می کنیم. در ادامه با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه هم می زنیم تا مواد کرم رنگ و حجیم شود.

مرحله چهارم

حالا شیر به دمای محیط رسیده را به همراه روغن مایع به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. حالا آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم و مجددا درون الک می ریزیم. مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مایه کیک اضافه می کنیم. در ادامه با لیسک به صورت دورانی و چرخشی در حد ترکیب شدن مواد مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا گردو خرد شده را به همراه کشمش درون مایه کیک می ریزیم و در حد ترکیب شدن مخلوط می کنیم. حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قالب مناسب انتخاب می کنیم و با کره سرد کف قالب را چرب می کنیم، سپس مقداری آرد کف قالب می پاشیم. مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم.

مرحله هشتم

حالا زمانی که حباب های درون کیک از بین رفت، قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بپزد. پس از گذشت ۴۰ دقیقه با یک خلال دندان یا سیخ چوبی کیک را تست می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله در صورت پخته بودن کیک آن را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کیک به طور کامل خنک شود. در ادامه آن را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 4 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.