طرز تهیه کیک زعفرانی

کیک زعفرانی و گلاب طرز تهیه کیک زعفرانی با گردو طرز تهیه کیک زعفرانی با فر طرز تهیه کیک زعفرانی با شربت طرز تهیه کیک زعفرانی و کاکائویی کیک زعفرانی مجلسی طرز تهیه کیک زعفرانی اسفنجی طرز تهیه کیک زعفرانی خیس در قابلمه

کیک زعفرانی از اصیل ترین کیک های ایرانی محسوب می شود که علاوه بر رنگ زیبایش، دارای طعم و عطر بسیار خوشایندی نیز می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زعفرانی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک زعفرانی
آرد۲ لیوان
شکر۱ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع½ لیوان
شیر½ لیوان

طرز تهیه کیک زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه کیک زعفرانی مجلسی ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تخم مرغ ها را در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم تخم مرغ با دمای محیط هماهنگ شوند. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ به دمای محیط رسیده را همراه با وانیل و شکر درون کاسه می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا مواد سفید و کش دار شود. در ادامه شیر را درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیر گرم شود. توجه داشته باشید شیر جوش نزند و فقط کمی گرم شود. در ادامه شیر ولرم را به همراه روغن مایع به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را در حد ترکیب شدن مخلوط می کنیم، سپس زعفران دم کرده را به همراه گلاب به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا در حد ترکیب شدن مخلوط می کنیم. در ادامه درون یک کاسه مناسب آرد را به همراه بکینگ پودر می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۲ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را مجددا درون الک می کنیم و این بار روی مخلوط تخم مرغ طی ۳ مرحله الک می کنیم. حالا با لیسک مایه کیک را از یک سمت به صورت دورانی مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف فالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و آرد پاشی می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه بپزد.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم در صورت پخته بودن آن را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در آخر کیک را درون ظرف مورد نظر قرار دهید و با چای زعفرانی میل کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 28 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.