طرز تهیه کیک قابلمه ای

کیک قابلمه ای پف دار بدون فر طرز تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز کیک قابلمه ای ساده طرز تهیه کیک بدون فر طرز تهیه کیک قابلمه ای بدون همزن طرز تهیه کیک مجلسی بدون فر طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر در قابلمه کیک قابلمه ای بدون شیر و فر

کیک قابلمه ای یکیک از انواع رسپی های کیک اسفنجی است که نیازی به فر ندارد و درون قابلمه پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک قابلمه ای در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک قابلمه ای
تخم مرغ۴ عدد
شیر۱ پیمانه
روغ مایع½ پیمانه
شکر۱ و نیم پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
آرد۲ پیمانه
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک قابلمه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک قابلمه ای خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه می کنیم و با همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به همراه روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم، سپس مجددا با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه در حد ترکیب شدن مخلوط می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد، بکینگ پودر و آرد ذرت را درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس مخلوط آرد را مجددا درون الک می ریزیم و طی ۳ مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی و چرخشی از یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. حالا مایه کیک را به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم، سپس به یک قسمت پودر کاکائو و به قسمت دیگر ۲ قاشق غذاخوری آرد اضافه می کنیم

مرحله پنجم

حالا مجددا مایه کیک را در حد مخلوط شدن هم میزنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و کف قابلمه را با مقداری روغن چرب می کنیم و با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس یک رینگ یا یک لیوان وسط قابلمه قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله از دو طرف رینگ هر دو مایه را همزمان درون قابلمه می ریزیم. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و آنرا روی شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در نهایت اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا بپزد. در آخر پس از گذشت این مدت، کیک را با سیخ چوبی یا خلال دندان تست می کنیم. در صورتی که پخته بود آنرا از قابلمه خارج کرده و به صورت دلخواه تزئین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 6 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.