طرز تهیه نان رول شکلاتی

نان رول شکلاتی , طرز تهیه نان رول شکلاتی , دستور پخت نان رول شکلاتی

نان رول شکلاتی یکی از انواع نان های خوشمزه بین المللی است که می توانیم از آن برای صبحانه یا میان وعده استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان رول شکلاتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم طرز تهیه نان رول شکلاتی
تخم مرغ۲ عدد
شکر¼ پیمانه
نمک۱ قاشق چایخوری
کره۶۰ گرم
شیر یا آب۱ پیمانه
خمیر مایه۱۰ گرم
آرد قنادی۵ پیمانه
شکلات صبحانهبه مقدار کافی

طرز تهیه نان رول شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه نان رول شکلاتی خوشمزه ابتدای کار تمام مواد یخچالی را از ۳۰ دقیقه قبل در فضای آشپرخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه کره را روی بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود.

مرحله دوم

در این مرحله درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را به همراه شکر، نمک و کره ذوب شده اضافه می کنیم، سپس با چنگال هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیر کمی گرم شود. در ادامه شیر گرم را درون یک کاسه درب دار می ریزیم، سپس شکر را به همراه خمیر مایه به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله شیر را مخلوط می کنیم، سپس درب ظرف را می بندیم و در فضای آشپزخانه اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه خمیر مایه عمل بیاید. در ادامه مخلوط خمیر مایه را به مواد تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا نیمی از آرد را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید به دلیل آبخور متفاوت آرد آن را کنترل شده اضافه کنید و زمانی که خمیری لطیف بدست آمد اضافه کردن آرد را متوقف کنید.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس ورز می دهیم. اگر پس از ۵ دقیقه ورز دادن چسبندگی خمیر از بین نرفت به آن کمی آرد اضافه می کنیم،، سپس مجددا به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم.

مرحله هفتم

حالا درون یک کاسه مناسب کمی آرد می پاشیم، سپس خمیر را چونه می کنیم و  درون کاسه قرار می دهیم، سپس روی آن را با کیسه فریزر می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت اجازه می دهیم در دمای محیط استراحت کند.

مرحله هشتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان پف اضافی خمیر را با ورز دادن می گیریم. در ادامه خمیر را به چونه های ۸۰ گرمی تقسیم می کنیم، سپس چونه می کنیم و روی آنها را می پوشانیم تا خمیر خشک نشود.

مرحله نهم

حالا چونه های خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم و با کمک وردنه خمیر را باز می کنیم، سپس مقداری شکلات صبحانه (آموزش شکلات صبحانه) ابتدای آن قرار می دهیم و خمیر را رول می کنیم. در ادامه تمام خمیر ها را به همین صورت آماده می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر ها را با فاصله از هم درون سینی می چینیم، سپس روی آنها را می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه در دمای محیط استراحت کنند تا حجم شان تقریبا دو برابر شود.

مرحله یازدهم

حالا یک تخم مرغ را درون یک کاسه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا تخم مرغ از لختگی خارج شود، سپس با برس از تخم مرغ روی خمیر ها می مالیم. در ادامه فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

در نهایت اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی را درون فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا نان ها بپزند و روی آنها طلایی شود. پس از این زمان نان ها را از فر خارج می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.