طرز تهیه رولت یخچالی

طرز تهیه رولت یخچالی با بیسکویت پتی بور طرز تهیه رولت یخچالی بدون خامه طرز تهیه رولت با بیسکویت پتی بور فیلم تهیه رولت بیسکویتی رولت بیسکویتی بدون فر طرز تهیه رولت شکلاتی بدون فر کیک خامه ای با بیسکویت پتی بور

رولت یخچالی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه خامه ای است که برای تهیه آن نیازی به استفاده از فر نیست، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت یخچالی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم رولت یخچالی
بیسکوییت پتی بور۴۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شیر½ پیمانه
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
شکلات سکه ای۱۶۰ گرم
مواد فیلینگ رولت
پودر نارگیل۱ پیمانه
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پودر قند۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه رولت یخچالی

مرحله اول

برای تهیه رولت یخچالی خوشمزه و ساده ابتدا مواد فیلینگ را آماده می کنیم. درون یک کاسه مناسب پودر نارگیل را به همراه پودر قند و خامه صبحانه اضافه می کنیم، سپس با قاشق خوب مخلوط می کنیم تا حالت خمیری منسجم پیدا کند.

مرحله دوم

حالا بیسکویت پتی بور را خرد می کنیم و درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا بیسکویت ها کاملا پودر شوند، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه درون یک قابلمه مناسب شیر را به همراه خامه صبحانه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر کاکائو را به مخلوط شیر و خامه اضافه می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام مخلوط می کنیم تا خامه درون شیر حل شود. در ادامه زمانی که خامه و پودر کاکائو کاملا حل شدند، شکلات سکه ای را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مجددا مخلوط شیر را هم می زنیم تا شکلات درون آن کاملا حل شود. توجه داشته باشید مخلوط شیر و خامه به هیچ عنوان نباید جوش بیاید. در ادامه سس شکلات به دست آمده را به صورت داغ درون بیسکویت پودر شده می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ابتدا با کمک قاشق مخلوط بیسکویت پودر شده را هم می زنیم، سپس با دست خوب ورز می دهیم تا خمیری لطیف که روی سطح آن ترک وجود نداشته باشد درست شود. دقت کنید اگر روی سطح خمیر ترک وجود داشت ۲ قاشق غذاخوری آب اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا مجددا ورز بدهید تا خمیری لطیف و یک دست درست شود. در ادامه روی سطح کار را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس خمیر را روی آن قرار می دهیم و روی خمیر مجددا کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس با وردنه خمیر را به قطر ۷ میلی متر باز می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اطراف خمیر را کاملا صاف می کنیم، سپس کیسه فریزر را از روی خمیر به آرامی برمی داریم. در ادامه مواد فیلینگ را به آرامی با قاشق روی خمیر می مالیم تا به همه قسمت های خمیر برسد و در آخر با پالت آن را کاملا صاف می کنیم.

مرحله هشتم

حالا با کمک کیسه فریزر زیر خمیر آن را رول می کنیم، سپس با کیسه فریزر آن را می پوشانیم. در ادامه اطراف کیسه فریزر را محکم می بندیم تا از نفوذ هوا درون آن جلوگیری کنیم. در ادامه رولت را به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت ۴ ساعت رولت را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم. در آخر می توانید روی رولت را با مقداری پودر پسته یا پودر قند تزئین کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.