طرز تهیه نان قندی

طرز تهیه نان قندی بازاری طرز تهیه نان قندی سوراخ دار دانلود فیلم طرز تهیه نان قندی طرز تهیه نون قندی در فر طرز تهیه نان قندی بدون ماست طرز تهیه نان قندی با شیر طرز تهیه نان قندی با خمیر مایه طرز تهیه نان قندی بدون فر

نان قندی یکی از انواع نان های شیرین و سنتی ایرانی است که معمولا برای صبحانه یا میان وعده پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان قندی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم نان قندی
شکر½ پیمانه
روغن مایع¼ پیمانه
آرد۱ و نیم پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین¼ قاشق چایخوری
ماست¼ پیمانه
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه نان قندی

مرحله اول

برای تهیه نان قندی ساده ابتدای کار درون یک کاسه مناسب ماست را به همراه شکر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا ذرات شکر درون ماست حل شود. در ادامه روغن مایع را کم کم به مخلوط ماست و شکر اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط ماست را مجددا مخلوط می کنیم، سپس درون یک کاسه جداگانه آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه بکینگ پودر را به همراه نمک و جوش شیرین درون مخلوط ماست می ریزیم  و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را طی چند مرحله درون مخلوط ماست می ریزیم، سپس ورز می دهیم. توجه داشته باشید بسته به آبخور متفاوت آرد، آنرا به صورت کنترل شده اضافه می کنیم و زمانی که خمیری لطیف که به دست نچسبد درست شود اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را ورز می دهیم تا خمیری لطیف که به دست نچسبد درست شود. توجه داشته باشید خمیر نان قندی نیازی به ورز دادن زیاد ندارد. در ادامه فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر گرم شود.

مرحله پنجم

حالا روی سطح کار را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس خمیر را روی کیسه فریزر قرار می دهیم و مجددا روی خمیر کیسه فریزر قرار می دهیم. حالا با وردنه خمیر را به ضخامت ۱ سانتی متر باز می کنیم و به شکل دلخواه کاتر می زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مواد رومال را آماده می کنیم. برای این منظور ابتدا زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس زرده تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم. حالا روغن مایع را به همراه زعفران دم کرده به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مخلوط زرده تخم مرغ را به کمک چنگال هم می زنیم تا یکدست شود. در ادامه روی خمیر های نان قندی را با کمک چنگال چند سوراخ ایجاد می کنیم، سپس برس را به مواد رومال آغشته می کنیم و روی خمیر ها می مالیم و روی آن ها مقداری کنجد می پاشیم.

مرحله هشتم

در این مرحله درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر ها را درون سینی فر قرار می دهیم و سینی را طبقه اول فر می گذاریم. حالا اجازه می دهیم نان قندی به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا بپزد و روی آن طلایی شود.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نان قندی را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه نان قندی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 19 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.