طرز تهیه کیک شیر داغ

طرز تهیه کیک شیر داغ بدون کره طرز تهیه کیک با شیر طرز تهیه کیک شیر داغ بدون فر طرز تهیه کیک با شیر بدون روغن کیک شیر داغ و هل کیک فوق العاده خوشمزه با شیر کیک شیر داغ کاراملی

کیک شیر داغ یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شیر داغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک شیر داغ
شیر‌ پر چرب۱۲۰ گرم
کره۶۰ گرم
آرد۱۶۰ گرم
بکینگ‌ پودر۴ گرم
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱۶۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شیر داغ

مرحله اول

برای تهیه کیک شیر داغ ساده در ابتدای کار شیر و کره را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره درون شیر حل شده و شیر داغ شود. در ادامه تخم مرغ و وانیل را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله با دور تند همزن برقی تخم مرغ و وانیل را به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود، سپس شکر را به آن اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۴ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله سوم

حالا آرد و بکینگ پودر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و مخلوط آرد را درون الک می ریزیم. در ادامه ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط شیر داغ و کره را به مایه کیک اضافه می کنیم، سپس مجددا با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا بافت مایه یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

حالا کف قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم و یا با روغن جداکننده چرب می کنیم. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود.

مرحله ششم

در این مرحله قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقع درون فر بماند تا کاملا بپزد. پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم در صورت پخته بودن آن را از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت کیک شیر داغ را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه کیک را از قالب جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای زعفرانی یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 2 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.