طرز تهیه اسکندر کباب

فیلم تهیه اسکندر کباب طرز تهیه اسکندر کباب با مرغ طرز تهیه ساندویچ کباب طرز تهیه اسکندر کباب با گوشت چرخی اسکندر کباب در تهران بهترین اسکندر کباب در استانبول

اسکندر کباب یکی از انواع غذاهای پرطرفدار و خوشمزه کشور ترکیه است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسکندر کباب در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله گوشت گوساله۸۰۰ گرم
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
کره۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم سس گوجه فرنگی
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
کره۲ قاشق غذاخوری
پوره گوجه فرنگی۱ لیوان
آب داغ۲ لیوان
نمکبه مقدار کافی
مواد لازم برای سرو
نان پیتا یا نان بربریبه مقدار کافی
کره۵ قاشق غذاخوری
فلفل سبز۴ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
ماست۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه اسکندر کباب

مرحله اول

برای تهیه اسکندر کباب مجلسی ابتدای کار فیله گوساله را درون کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس آن را به مدت ۲ ساعت درون یخچال فریزر قرار می دهیم تا کمی سفت شود. پس از گذشت این زمان فیله را از یخچال فریزر خارج می کنیم.

مرحله دوم

حالا فیله گوساله را از کیسه فریزر خارج می کنیم، سپس روی تخته گوشت قرار می دهیم و با چاقوی تیز آنرا به صورت ورقه ای خیلی نازک برش می زنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را از صافی رد می کنیم، سپس آب پیاز را درون یک ظرف مناسب می ریزیم. در ادامه برش های فیله گوساله را درون ظرف حاوی آب پیاز اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و روی ظرف را با سلفون می پوشانیم.

مرجله چهارم

حالا برش های فیله گوساله را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا گوشت مزه دار شود. در ادامه پس از گذشت این زمان فیله گوساله را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله گوشت را درون تابه قرار می دهیم، سپس بدون این که گوشت را هم بزنیم درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت آب بندازد و کاملا بپزد و آب آن تبخیر شود. در ادامه روغن زیتون و کره را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا فیله های گوشت را کاملا سرخ می کنیم، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه می ریزیم و مخلوط می کنیم و از روی حرارت بر می داریم. در ادامه سس اسکندر کباب را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا گوجه فرنگی را می شوییم.

مرحله هفتم

در این مرحله پوست گوجه فرنگی را به طور کامل جدا می کنیم، سپس گوجه فرنگی را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم. در ادامه تکه های گوجه فرنگی را درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا گوجه فرنگی حالت پوره پیدا کند.

مرحله هشتم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس روغن زیتون و کره را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره ذوب شود. در ادامه پوره گوجه فرنگی را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم و آب جوش را به آن اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم سس گوجه فرنگی روی حرارت جوش بزند تا غلیظ شود. در ادامه زمانی که سس به غلظت مورد نظرمان رسید، مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دهم

برای تهیه مواد سرو اسکندر کباب ابتدانان پیتا یا نان بربری را به اندازه های مکعبی کوچک خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کره را به آن اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم کره ذوب شود، سپس نان های خرد شده را درون تابه می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله نان ها را تفت می دهیم تا تست و طلایی شوند. در ادامه نان ها را از تابه خارج می کنیم، سپس مجددا مقداری کره درون تابه می زنیم و اجازه می دهیم کره ذوب شود. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم و به ۲ قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا فلفل سبز و گوجه فرنگی را درون تابه قرار می دهیم، سپس کاملا سرخ می کنیم. در ادامه یک ظرف مناسب برای سرو انتخاب می کنیم و نان های تست شده را درون ظرف قرار می دهیم، سپس مقداری سس گوجه فرنگی روی آن ها می ریزیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت فیله های گوساله را روی سس قرار می دهیم و مقداری کره ذوب شده روی فیله ها می ریزیم، سپس فلفل سبز و گوجه فرنگی را کنار آن به عنوان دورچین قرار می دهیم. بسته به سلیقه اسکندر کباب را می توانید با ماست سرو کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 29 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.