طرز تهیه پنکیک پنیری

پنکیک پنیری , طرز تهیه پنکیک پنیری , دستور پخت پنکیک پنیری کره ای

پنکیک پنیری یکی از انواع صبحانه های بسیار خوشمزه و فوری بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک پنیری در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۱ عدد
ماست⅓ پیمانه
شیر⅓ پیمانه + ۱ قاشق غذاخوری
جعفری یا شوید۱ قاشق غذاخوری
آرد سه صفر۷ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۱ پیمانه
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار کافی

طرز تهیه پنکیک پنیری

مرحله اول

برای تهیه پنکیک پنیری خوشمزه ابتدای کار جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را درون یک کاسه مناسبب می ریزیم، سپس با همزن دستی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه ماست را به تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا با همزن دستی هم می زنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله شیر را به مخلوط تخم مرغ و ماست اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه جعفری خرد شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله چهارم

حالا آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم، سپس الک می کنیم و به همراه نمک، فلفل سیاه و پاپریکا یک باره درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم. در ادامه مجددا هم می زنیم تا گلوله های آرد باز شده، سپس پنیر پیتزا را به آن اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید زمانی که مایه پنکیک شل بود به آن مقداری آرد اضافه کنید و زمانی که غلیظ و سفت بود مقداری شیر به آن اضافه کنید. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می هیم، سپس کف تابه را با مقداری روغن چرب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم تابه کاملا گرم شود. در ادامه یک ملاقه از مایه پنکیک را درون تابه می ریزیم، سپس کاملا سرخ می کنیم و اجازه می دهیم پنکیک ها مغز پخت شوند. زمانی که روی پنکیک ها حباب زد آن ها را بر می گردانیم.

مرحله هفتم

در نهایت اجازه می دهیم طرف دیگر پنکیک ها کاملا سرخ و طلایی شود. در ادامه پنکیک های پنیری را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به عنوان صبحانه یا عصرانه به صورت گرم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 2 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.