طرز تهیه کیک یخچالی

طرز تهیه کیک یخچالی ترکیه ای طرز تهیه کیک یخچالی با موز طرز تهیه کیک یخچالی ساده طرز تهیه کیک یخچالی رولتی طرز تهیه کیک یخچالی با خامه طرز تهیه کیک یخچالی با نشاسته طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکویت خرد شده طرز تهیه کیک یخچالی با سیب

کیک یخچالی یکی از انواع کیک ساده و خانگی است که بدون استفاده از آرد، همزن و یا فر درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک یخچالی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک یخچالی
پودینگ شکلاتی۱ بسته
بیسکوییت پتی پور وانیلی۱ بسته
بیسکوییت پتی پور شکلاتی۲ بسته
شیر۲ و نیم لیوان
پودر پسته یا پودر نارگیلبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک یخچالی

مرحله اول

برای تهیه کیک یخچالی خوشمزه ابتدای کار پودینگ شکلاتی را به همراه شیر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا پودینگ شکلاتی غلیظ شود.

مرحله دوم

پس از اینکه پودینگ به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم پودینگ ولرم شود. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و با مقدار بسیار کمی روغن کف و دیواره های آنرا چرب می کنیم.

مرحله سوم

حالا درون ظرف سرو به ترتیب روی بیسکویت های پتی پور از مایه پودینگ می مالیم، سپس یکی در میان بیسکویت های وانیلی و شکلاتی را ۵ تا ۶ لایه روی هم قرار می دهیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود.

مرحله چهارم

در این مرحله باقی مانده پودینگ را روی بیسکویت ها می ریزیم، سپس با پالت مایه پودینگ را صاف می کنیم تا بیسکویت ها را کاور کند. در ادامه کیک یخچال را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این زمان کیک را از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می ریزیم. توجه داشته باشید پس از هر برش با چاقو، ابتدا چاقو را تمیز کرده، سپس مجددا برش بعدی را بزنید.

مرحله ششم

در نهایت روی برش های کیک یخچالی را می توانید مقداری پودر پسته یا پودر نارگیل به عنوان تزئین بریزید. در آخر کیک یخچالی را در مهمانی ها به همراه چای زعفرانی سرو کرده، سپس میل کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 4 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.