طرز تهیه قرابیه تبریزی

طرز تهیه قرابیه تبریزی طرز تهیه قرابیه ساده طرز تهیه قرابیه بادامی تبریز تصویری قیمت شیرینی قرابیه تبریز طرز تهیه شیرینی قرابیه بدون فر

قرابیه تبریزی یکی از انواع شیرینی های بسیار قدیمی و سنتی ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه تبریزی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم قرابیه تبریزی
مغز بادام۱۵۰ گرم
شکر۲۰۰ گرم
سفیده تخم مرغ۳ عدد
شکربه مقدار کافی
مخلوط مغز بادام و پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه قرابیه تبریزی

مرحله اول

برای تهیه قرابیه تبریزی خوشمزه ابتدای کار پوست اولیه و ثانویه بادام را جدا می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا بادام پوره شود. در ادامه پوره بادام را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس سفیده تخم مرغ را به مخلوط پوره بادام و شکر اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله کاسه را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم مخلوط پوره بادام به مدت ۸ ساعت استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس مخلوط پوره را درون چرخ گوشت می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط پوره بادام را چرخ می کنیم و خوب ورز می دهیم تا رنگ آن روشن و سفید شود. توجه داشته باشید در صورتی که خمیر قرابیه سفت بود، به آن سفیده تخم مرغ اضافه کنید، سپس مجددا ورز دهید تا مواد یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۳۵۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر شیرینی قرابیه را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره ساده می ریزیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را به صورت دایره ای درون سینی فر پایپ می کنیم، سپس مقداری مغز بادام و پسته خرد شده به همراه شکر روی خمیر ها می ریزیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس شیرینی ها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم و درون ظرف درب دار نگهداری می کنیم. توجه داشته باشید شیرینی قرابیه در مجاورت هوا زود خشک می شود. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 10 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.