طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی با نشاسته طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی برای ۶ نفر طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی برای 10 نفر طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی بدون خامه آموزش تصویری پاناکوتا زعفرانی

پاناکوتا زعفرانی یکی از انواع دسرهای خوشمزه بین المللی است که برای پذیرایی در مجالس بسیار مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم پاناکوتا زعفرانی
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شیر½ لیوان
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
عسل۱ قاشق غذاخوری
پودر زعفرانبه مقدار کافی

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه پاناکوتا زعفرانی خوشمزه در ابتدای کار شیر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر ژلاتین را روی شیر می پاشیم و پس از گذشت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا ذرات ژلاتین درون شیر حل شود.

مرحله دوم

حالا خامه صبحانه را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم و بنماری می کنیم تا خامه روان شود. توجه داشته باشید خامه به هیچ عنوان نباید جوش بزند.

مرحله سوم

در این مرحله پودر زعفران را به خامه اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا رنگ زعفران درون خامه باز شود. در ادامه عسل را به خامه اضافه می کنیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا زمانی که اطراف خامه حباب زد، بلافاصله شیر را اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه به هم زدن مداوم مایه پاناکوتا ادامه می دهیم و در آستانه جوش آمدن، آنرا از روی حرارت بخار کتری بر می داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه پاناکوتا را از صافی رد می کنیم تا صاف و یکدست شود. در ادامه درون یک کاسه بزرگ را پر از تکه های یخ می کنیم، سپس مایه پاناکوتا را روی تکه های یخ قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم.

مرحله ششم

حالا زمانی که مایه پاناکوتا خنک شد، آن را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا خودش را بگیرد. در ادامه پس از گذشت این زمان پاناکوتا را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت روی پاناکوتا را با خامه فرم گرفته به سلیقه خود تزئین می کنیم و برای مجلسی تری شدن آن مقداری خلال پسته روی خامه می ریزیم. در آخر دسر پاناکوتا زعفرانی را سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 14 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.