طرز تهیه دسر زعفرانی

طرز تهیه دسر زعفرانی با نشاسته طرز تهیه دسر زعفرانی مجلسی طرز تهیه دسر زعفرانی با ژلاتین طرز تهیه دسر زعفرانی بدون ژلاتین طرز تهیه دسر زعفرانی ساده تزیین دسر زعفرانی طرز تهیه دسر زعفرانی با بستنی

دسر زعفرانی یکی از دسرهای قدیمی و پرطرفدار ایرانی است که با رسپی ها و مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر زعفرانی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم دسر زعفرانی
شیر۱ و نیم لیوان
خامه صبحانه۴ قاشق غذاخوری
شکر⅓ پیمانه
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
آب سرد½ فنجان
گلاب۵ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
پودر هل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه دسر زعفرانی خوشمزه ابتدای کار پودر ژلاتین را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آب سرد را روی پودر ژلاتین می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا ژلاتین را روی حرارت بخار کتری مخلوط می کنیم تا به طور کامل حل و شفاف شود. در ادامه درون یک قابلمه مناسب شیر را به همراه شکر و خامه صبحانه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط شیر را روی حرارت به صورت مداوم هم می زنیم تا خامه درون شیر حل شود. در ادامه پس از این که مخلوط شیر جوش بیاید، ژلاتین را به همراه زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم و حرارت را ملایم می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط شیر را هم می زنیم تا رنگ زعفران درون مایه پخش شود، سپس اجازه می دهیم مخلوط شیر به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روی حرارت بماند. در ادامه گلاب را به همراه پودر هل درون آن می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه دسر را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، حالا مایه دسر را درون قالب می ریزیم، سپس به مدت ۳ الی ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد و اصطلاحا ببندد.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت این زمان دسر زعفرانی را از یخچال خارج می کنیم، سپس روی آن را با خلال پسته و گل سرخ به سلیقه خود تزئین می کنیم. در آخر این دسر خوشمزه را می توانید در مجالس و مهمانی های خود سرو کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 19 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.