طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی شف طیبه طرز تهیه چیز کیک نیویورکی با ساقه طلایی طرز تهیه چیز کیک نیویورکی یخچالی قیمت چیز کیک نیویورکی

چیز کیک نیویورکی یکی از انواع دسرهای خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به امریکا می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک نیویورکی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک نیویورکی
بیسکویت پتی بور۲ پیمانه
کره½ پیمانه
شکر½ پیمانه
شکر قهوه ای۲ قاشق غذاخوری
پنیر خامه ای۴۵۰ گرم
خامه ترش۲ پیمانه
زست پوست لیمو ترش تازه۱ عدد
وانیل۱ قاشق چایخوری
آرد۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۳ عدد

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک نیویورکی خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند.

مرحله دوم

در این مرحله بیسکویت پتی بور را خرد می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا بیسکویت کاملا پودر شود. در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود.

مرحله سوم

حالا کره ذوب شده و شکر قهوه ای را به بیسکویت پودر شده اضافه می کنیم و مجددا میکس می کنیم تا بیسکویت به صورت خمیر درآید. در ادامه یک قالب کمربندی مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کراست را درون قالب می ریزیم، سپس پخش می کنیم و با پشت قاشق فشار می دهیم تا کاملا منسجم شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر گرم شود.

مرحله پنجم

حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و پس از گذشت ۱۰ دقیقه قالب را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه پنیر خامه ای را به همراه خامه ترش و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله مخلوط پنیر خامه ای را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه لیمو ترش را می شوییم، سپس پوست آنرا با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و درون مخلوط پنیری می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا آرد را به همراه شکر و وانیل به مخلوط پنیری اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه به مخلوط پنیری اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله اطراف قالب کمربندی را با ورق فویل می پوشانیم، سپس مایه پنیری را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را درون سینی فر قرار می دهیم، سپس درون سینی آب جوش می ریزیم و  آنرا طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان برای طلایی شدن روی چیز کیک فر را خاموش می کنیم، سپس درب فر را نیمه باز قرار می دهیم.

مرحله دهم

در این مرحله اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۱ ساعت درون فر با درب نیمه باز بماند تا خنک شود. در ادامه پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج می کنیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم چیز کیک خنک شود.

مرحله یازدهم

در نهایت پس از گذشت ۴ تا ۵ ساعت چیز کیک را از یخچال خارج می کنیم. در آخر چیز کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم، سپس با چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 26 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.