طرز تهیه کماج همدانی

طرز تهیه کماج همدانی طرز تهیه کماج قم، استان قم طرز تهیه کماج تهران، استان تهران طرز تهیه کماج ساده طرز تهیه کماج بابلی طرز تهیه کماج یزدی طرز تهیه کماج ترکی طرز تهیه کماج قوچانی طرز تهیه کماج با آرد گندم

کماج همدانی یکی از انواع کلوچه های ساده و خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کماج همدانی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کماج همدانی
آرد۲ و نیم پیمانه
ماست‏۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
کره یا روغن محلی۱۰۰ گرم
شربت بار۴ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۲ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
شیر۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه کماج همدانی

مرحله اول

برای تهیه کماج همدانی خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده، سپس کاملا نرم شود.

مرحله دوم

حالا شکر را به همراه ماست درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کره به دمای محیط رسیده را به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی هم می زنیم تا مخلوط شکر و ماست کاملا ترکیب و یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله وانیل را به همراه شربت بار به مخلوط ماست اضافه می کنیم، سپس مجددا با همزن دستی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر را ۳ مرتیه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به مخلوط ماست و شکر اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد درون کاسه جمع شود.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مقداری از خمیر به اندازه نارنگی بر می داریم.

مرحله ششم

حالا خمیر را درون سینی فر پهن می کنیم و مهر می زنیم. در ادامه زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه زعفران دم کرده را به همراه شیر به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد رومال را با چنگال هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه برس را به مواد رومال آغشته می کنیم، سپس روی کماج ها می مالیم و مقداری کنجد به صورت پخش روی آن ها می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کماج ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم کماج ها طلایی و خوشرنگ شوند.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت ۵ دقیقه سینی را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کماج ها خنک شود. در ادامه کماج ها را درون کیسه فریزر یا یک ظرف درب دار در دمای محیط نگهداری می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 24 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.