طرز تهیه املت راتاتویی

طرز تهیه املت راتاتویی , دستور پخت املت راتاتویی

املت راتاتویی یکی از انواع صبحانه های خوشمزه و لاکچری بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت راتاتویی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۵ عدد
پیاز۲ عدد
فلفل دلمه ای۲ عدد
بادمجان۱ عدد
کدو سبز۱ عدد
پنیر پیتزا (اختیاری)۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه املت راتاتویی

مرحله اول

برای تهیه املت راتاتویی ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه پوست کدو سبز و بادمجان را می گیریم، سپس به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا فلفل دلمه ای را از وسط باز کرده و تخمه هایش را خارج می کنیم، سپس به صورت نگینی یا خلالی ریز خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. حالا سبزیجات را به آرامی تفت می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل کشیده شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه آب اضافی کدو و بادمجان کشیده شد، مواد را یک سمت تابه جمع می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را سمت دیگر تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی رب گوجه فرنگی به طور کامل گرفته شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه رب گوجه فرنگی سرخ شد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مقداری ادویه اضافه می کنیم، سپس با چنگال به خوبی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ ها یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی داغ شود. در ادامه تخم مرغ را به صورت یکجا درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم به طور کامل بپزد.

مرحله هفتم

پس از اینکه تخم مرغ به خوبی سرخ شد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز به طور کامل سرخ شود. در نهایت ترکیب کدو و بادمجان را یک سمت تخم مرغ می ریزیم و سمت دیگر تخم مرغ را روی مواد قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در نهایت پس از اینکه تخم مرغ به طور کامل سرخ شد، یک بشقاب مناسب انتخاب می کنیم، سپس بدون نیاز به هیچ ابزاری املت را روی بشقاب سُر می دهیم. هنگام سرو می توانیم از انواع چاشنی ها مثل خیارشور در کنار این املت استفاده کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 29 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.