طرز تهیه کراکت سیب زمینی

طرز تهیه کراکت سیب زمینی ساده طرز تهیه کراکت سیب زمینی با مرغ کراکت سیب زمینی با پنیر پیتزا طرز تهیه کراکت سیب زمینی برای 4 نفر طرز تهیه کراکت سیب زمینی در فر طرز تهیه کراکت سیب زمینی و سوسیس طرز تهیه کراکت سیب زمینی بهونه فیلم کراکت سیب زمینی

کراکت سیب زمینی یکی از انواع غذاهای فست فودی خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کراکت سیب زمینی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد بزرگ
کالباس۲ ورق
پیازچه۴ ساقه
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
آرد½ لیوان
پودر سوخاری پانکو۱ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آویشن و پودر سیربه مقدار کافی
زردچوبه و روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه کراکت سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کراکت سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و تا اندازه ای که روی سیب زمینی ها را بگیرد آب اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و مغز آن نرم شود. در ادامه کاور کالباس را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. حالا پیازچه را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت ۴۵ دقیقه سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا له و پوره شود. در ادامه آویشن، پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی را مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مقداری از پوره سیب زمینی بر می داریم و با دست فشار می دهیم تا صاف شود، سپس مقداری پنیر پیتزا، کالباس و پیازچه درون آن می ریزیم و سیب زمینی را جمع می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه کراکت ها را به همین ترتیب آماده می کنیم تا مواد تمام شود. در ادامه تخم مرغ را درون یک ظرف مناسب اضافه می کنیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه کراکت ها را به آرد سفید آغشته می کنیم.

مرحله ششم

حالا کراکت ها را درون تخم مرغ قرار می دهیم و می غلطانیم تا به تخم مرغ آغشته شوند. در ادامه کراکت ها را درون پودر پانکو قرار می دهیم و می غلطانیم تا کراکت ها را پوشش بدهد، سپس درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم کراکت ها به مدت ۱ ساعت درون یخچال فریزر استراحت کنند تا هنگام سرخ شدن فرم خود را از دست ندهند. در ادامه پس از گذشت این زمان کراکت ها را از یخچال فریزر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به اندازه ای که کراکت ها درون آن شناور بمانند روغن مایع اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه کراکت های سیب زمینی را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله کراکت ها را کاملا سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج می کنیم و روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. در ادامه کراکت های سیب زمینی را با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 11 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.