طرز تهیه کراکت مرغ

فیلم طرز تهیه کراکت مرغ طرز تهیه کراکت مرغ و قارچ طرز تهیه کراکت مرغ فرانسوی کراکت مرغ و سیب زمینی کراکت مرغ بدون سیب زمینی کراکت مرغ چرخ کرده کراکت مرغ چیست

کراکت مرغ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که به دو صورت ساده و سوخاری درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کراکت مرغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
برنج۱ لیوان
پیاز۱ عدد
آرد سوخاری۵ قاشق غذاخوری
آرد سفید۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کراکت مرغ

مرحله اول

برای تهیه کراکت مرغ خوشمزه ابتدای کار سینه مرغ را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. مجددا مرغ چرخ شده را درون چرخ گوشت می ریزیم و ۲ مرتبه چرخ می کنیم.

مرحله دوم

حالا برنج را می شوییم، سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. زمانی که آب به نقطه جوش برسید برنج را به همراه نمک درون آب جوش می ریزیم.

مرجله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود و اطراف آن نرم شده، سپس مغز آن کمی گیر داشته باشد. در ادامه برنج نیم پز را درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه پیاز رنده شده را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش کاملا گرفته شود، سپس پیاز رنده شده را به مرغ چرخ شده اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله برنج آبکشی شده را درون کاسه حاوی مرغ چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و زردچوبه به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را به همراه پودر سوخاری درون مواد کراکت می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مواد کراکت مرغ را خوب مخلوط می کنیم، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. توجه داشته باشید در صورتی که مواد خیلی چسبناک بود، به آن آرد اضافه کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت ۴۰ دقیقه مواد کراکت مرغ را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم و تا اندازه ای که کراکت ها شناور بمانند روغن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود.

مرحله هشتم

حالا با دست خیس مقداری از مواد کراکت بر می داریم، سپس در دست به صورت دوک فرم می دهیم و درون تابه قرار داده و سرخ می کنیم. زمانی که یک طرف کراکت ها کاملا سرخ شد آنها را بر می داریم تا طرف دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله نهم

در نهایت زمانی که کراکت های مرغ کاملا سرخ شدند، آن ها را از تابه خارج می کنیم، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی اش خارج شود. در آخر کراکت ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 25 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.