طرز تهیه اسفناج پهلو

طرز تهیه اسفناج پهلو , دستور پخت خورش اسفناج پهلو مازندرانی

اسفناج پهلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار شمالی است که با گوشت یا مرغ تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسفناج پهلو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴۰۰ گرم
اسفناج۵۰۰ گرم
گشنیز۱۰۰ گرم
برگ سیر۱۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب نارنج½ نارنج
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه اسفناج پهلو

مرحله اول

برای تهیه اسفناج پهلو شمالی ابتدای کار اسفناج را به همراه گشنیز و برگ سیر می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه مخلوط سبزی را روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا سبزی ها را به صورت درشت خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه سبزی های خرد شده را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم، سپس درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم سبزی پخته شود.

مرحله چهارم

حالا درب تابه را بر می داریم و تفت می دهیم تا سبزی کاملا سرخ شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به سبزی اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شود، سپس رنگ آن باز شود. حالا مقداری آب به سبزی اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مجزا روی حرارت متوسط قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه سینه و ران مرغ را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله ششم

حالا سینه و ران مرغ را درون تابه حاوی مخلوط سبزی قرار می دهیم، سپس به آن نمک، فلفل سیاه و آب نارنج اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم خورش کاملا جا بیوفتد.

مرحله هفتم

در نهایت زمانی که مرغ کاملا مغز پخت شد و خورش جا افتاد حرارت را خاموش می کنیم و اسفناج پهلو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر خورشت اسفناج پهلو را به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 17 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.