طرز تهیه شیرینی لوتکا

طرز تهیه شیرینی لوتکا فیلم تهیه شیرینی لوتکا عکس شیرینی لوتکا

شیرینی لوتکا یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی لوتکا در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی لوتکا
آرد۳۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
خامه فرم گرفته۱۰۰ گرم
شیر۴۰ گرم
روغن مایع۲۰ گرم
گلاب۴۰ گرم
وانیل۱ قاشق چایخوری
خلال بادامبه مقدار کافی
شیره انگوربه مقدار کافی
مواد لازم مواد میانی
کره مارگارین۲۵۰ گرم
آرد۲۰۰ گرم

طرز تهیه شیرینی لوتکا

مرحله اول

برای تهیه شیرینی لوتکا بازاری ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل مارگارین را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله مواد میانی شیرینی را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا کره را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن برقی هم می زنیم، سپس آرد را درون الک می ریزیم و روی کره به تدریج الک می کنیم.

مرحله سوم

حالا به هم زدن کره و آرد ادامه می دهیم تا خمیری نرم و یکدست بدست بیاید، سپس خمیر را درون کیسه فریزر قرار می دهیم و با کمک وردنه باز می کنیم، سپس اجازه می دهیم در دمای محیط استراحت کند.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر شیرینی لوتکا را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا آرد را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس خامه فرم گرفته را به همراه تخم مرغ، وانیل، روغن مایع و گلاب به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا شیر را به تدریج به مخلوط آرد اضافه می کنیم و با دور کند همزن برقی هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه زمانی که خمیر درون کاسه جمع شد هم زدن را متوقف می کنیم و خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز می دهیم و روی سطح کار با کمک وردنه آن را پهن می کنیم. در ادامه خمیر میانی را روی خمیر شیرینی قرار می دهیم و از یک سمت خمیر را رول می کنیم.

مرحله هفتم

حالا خمیر را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله هشتم

در این مرحله خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و شیرینی ها را درون سینی فر قرار می دهیم، سپس روی شیرینی ها را با شیره انگور رومال می کنیم.

مرحله نهم

حالا مقداری خلال بادام روی شیرینی ها می ریزیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت اجازه می دهیم شیرینی های لوتکا به طور کامل خنک شوند. در ادامه شیرینی های لوتکا را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.