طرز تهیه ترشی خیار چنبر

طرز تهیه ترشی خیار چنبر نی نی سایت ترشی خیار چنبر و شوید طرز تهیه لیته خیار چنبر طرز تهیه ترشی خیار چنبر با تمر هندی سبزی معطر برای ترشی خیار چنبر طرز تهیه ترشی خیار چنبر با بادمجان

ترشی خیار چنبر یکی از انواع ترشی های قدیمی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی خیار چنبر در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم ترشی خیار چنبر
خیار چنبر۲ کیلو گرم
سیر۱۰ حبه
فلفل سبز تندبه مقدار کافی
سبزی معطر خشک۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه، زردچوبه و سرکهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی خیار چنبر

مرحله اول

برای تهیه ترشی خیار چنبر ساده ابتدای کار خیار چنبر را می شوییم، سپس با دستمال حوله ای خشک می کنیم. در ادامه خیار را به اندازه و فرم دلخواه خرد می کنیم، سپس پوست سیر را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با یک پارچه تمیز خشک می کنیم. در ادامه خیار چنبر را به همراه سیر درون شیشه می ریزیم، سپس فلفل سبز را می شوییم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل سبز خرد شده را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به شیشه حاوی خیار چنبر اضافه می کنیم، سپس سبزی معطر خشک (خالواش، چوچاق، وارنگ بو و نعنا خشک) را به مواد ترشی اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سرکه را به اندازه ای که روی مواد ترشی را بگیرد اضافه می کنیم، سپس درب شیشه را می بندیم و تکان می دهیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه ترشی خیار چنبر را در یک جای خشک و خنک قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در نهایت پس از گذشت ۲ هفته ترشی خیار چنبر را تست می کنیم، سپس در صورت نیاز مقداری نمک به آن اضافه می کنیم. در آخر ترشی خیار چنبر را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه غذا سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.