طرز تهیه ترشی سالاد فصل

ادویه مخصوص ترشی سالاد فصل طرز تهیه سالاد زمستانی با رب گوجه نی نی سایت فیلم طرز تهیه ترشی سالاد فصل ترشی سالاد فصل با رب نی نی سایت طرز تهیه ترشی با رب گوجه فرنگی ترشی سالاد فصل با لوبیا سبز طرز تهیه ترشی فصل تابستان

ترشی سالاد فصل یکی از انواع ترشی های خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی سالاد فصل در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم ترشی سالاد فصل
گوجه فرنگی۴ کیلو گرم
گل کلم۱ کیلو گرم
هویج۵۰۰ گرم
ساقه کرفس۳۰۰ گرم
برگ کرفس۱۰۰ گرم
سیر۱۰ حبه
فلفل سبز تند۲ تا ۳ عدد
نمک دریابه مقدار کافی
زردچوبه۱ قاشق غذاخوری سر پر
ریحان خشک، نعنا خشک و ترخون خشک۲ قاشق غذاخوری
سرکه سفید۵ لیوان

طرز تهیه ترشی سالاد فصل

مرحله اول

برای تهیه ترشی سالاد فصل مجلسی ابتدای کار گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را درون غذاساز می ریزم و میکس می کنیم تا پوره شود، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم جوش بزند تا آب اضافی گوجه فرنگی تبخیر شود. در همین حین گل کلم را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه ساقه کرفس را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون آبکش می ریزیم تا کاملا خشک شوند.

مرحله چهارم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه برگ کرفس را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش کاملا خارج شود، سپس روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله برگ کرفس را به صورت ریز ساطوری می کنیم، سپس فلفل سبز را می شوییم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم. در ادامه زمانی که آب اضافی پوره گوجه فرنگی کشیده شد، نمک و زردچوبه را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا ریحان خشک، نعنا خشک و ترخون خشک را به پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و سرکه سفید را درون آن می ریزیم. در ادامه مواد را هم می زنیم و اجازه می دهیم پوره گوجه فرنگی به مدت ۱۰ دقیقه جوش بزند.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان پوره گوجه فرنگی را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه گل کلم را به همراه هویج، سیر، برگ کرفس، ساقه کرفس و فلفل سبز درون یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا پوره گوجه فرنگی را به مخلوط ترشی اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا پوره گوجه فرنگی با مواد ترشی مخلوط شود. توجه داشته باشید به دلیل وجود گوجه فرنگی درون ترشی، خیس بودن مواد یا ظرف باعث کپک زدن ترشی می شود.

مرحله نهم

در این مرحله یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با یک پارچه تمیز می کنیم و ترشی را درون آن می ریزیم. در ادامه درب شیشه را محکم می بندیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ هفته درون یخچال بماند تا برسد.

مرحله دهم

در نهایت پس از گذشت این زمان ترشی را تست می کنیم در صورت نیاز مقداری نمک به آن اضافه می کنیم. در آخر ترشی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه غذای دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.