طرز تهیه قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک با قوری طرز تهیه قهوه ترک با موکاپات طرز تهیه قهوه ترک حرفه ای طرز تهیه قهوه ترک با شیر طرز تهیه قهوه ترک بدون قهوه جوش طرز تهیه قهوه ترک با شیر روی گاز فیلم طرز تهیه قهوه ترک طرز تهیه قهوه ترک مهمت افندی

قهوه ترک یکی از انواع نوشیدنی های سنتی و خوشمزه کشور ترکیه است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قهوه ترک در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
آب۲ فنجان
شکر۲ قاشق چایخوری
پودر قهوه ترک۳ تا ۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه قهوه ترک

مرحله اول

برای تهیه قهوه ترک خوشمزه ابتدای کار آب به دمای محیط رسیده را بi همراه شکر و پودر قهوه ترک درون قهوه جوش می ریزیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا ذرات شکر و قهوه کاملا درون آب حل شوند.

مرحله دوم

حالا قهوه جوش را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم قهوه به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بماند تا حباب های ریز روی قهوه ایجاد شود. توجه داشته باشید قهوه نباید جوش بیاید به دلیل اینکه تلخ می شود.

مرحله سوم

در این مرحله قهوه جوش را از روی حرارت بر می داریم، سپس فوم روی قهوه را به آرامی بر می داریم و به اندازه مساوی درون فنجان های سرو تقسیم می کنیم. در ادامه مجددا قهوه جوش را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مجددا اجازه می دهیم روی قهوه حباب های ریز ایجاد شود ولی جوش نیاید. در ادامه قهوه جوش را از روی حرارت بر می داریم، سپس قهوه را به آرامی از کنار فنجان درون آن می ریزیم تا فوم قهوه از بین نرود.

مرحله پنجم

در نهایت زمانی که فوم قهوه روی آن قرار گرفت قهوه ترک را به همراه یک لیوان آب سرو می کنیم. در نهایت قهوه ترک را پس از گذشت ۳۰ ثانیه سرو کنید، چون اگر زمان بیشتری بگذرد، ذرات قهوه در ته فنجان ته نشین می شوند.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش نوشیدنی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 4 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.