طرز تهیه کوفته ایزگارا

طرز تهیه کوفته ایزگارا , دستور پخت کوفته ایزگارا

کوفته ایزگارا یکی از انواع غذاهای ساده کشور ترکیه است که به صورت ساده یا به همراه سبزیجات سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته ایزگارا در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۱ کیلو گرم
سیر۳ حبه
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
فلفل سبز۱ تا ۲ عدد
پودر فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
زیره سبز¼ قاشق چایخوری
سماق¼ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
گشنیز۱ پیمانه

طرز تهیه کوفته ایزگارا

مرحله اول

برای تهیه کوفته ایزگارا ترکیه ای ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز و سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس پیاز را از صافی رد می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن خارج شود. در ادامه سیر و پیاز رنده شده را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس گشنیز را می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله گشنیز را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز خرد کرده و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم.

مرحله چهارم

حالا فلفل دلمه ای را به صورت ریز رنده می کنیم، سپس به همراه فلفل قرمز، زیره سبز، سماق، پودر زنجبیل و نمک به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه فلفل سبز را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا مقداری از مواد گوشتی بر می داریم و به صورت دلخواه فرم می دهیم، سپس درون سینی فر قرار می دهیم. در ادامه سینی فر را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کوفته ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

در این مرحله در صورت نبود فر یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه کوفته های فرم داده شده را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در نهایت کوفته های ایزگارا را به طور کامل سرخ می کنیم. در صورت پخت در فر پس از گذشت ۳۰ دقیقه کوفته ها را از فر خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با نان تازه یا پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.