طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده با ارد طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده در فر طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده فست فودی طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده چیپسی طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده خانم گلاور طرز تهیه سیب زمینی فست فودی انواع سیب زمینی سرخ کرده طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده مک دونالد

سیب زمینی سرخ کرده یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی سرخ کرده
سیب زمینی۲ عدد درشت
نمک۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
آب و یخبه مقدار کافی

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی در ابتدای کار یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد.

مرحله دوم

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به اندازه دلخواه به صورت خلالی خرد می کنیم. در ادامه زمانی که آب جوش آمد نمک را به همراه سیب زمینی خرد شده درون آب جوش می کنیم و هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه درون آب جوش بماند تا نیم پز شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سیب زمینی را درون آبکش می ریزیم و بلافاصله درون کاسه حاوی آب و یخ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۱ دقیقه درون آب و یخ بمانند تا به آن ها شوک وارد شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سیب زمینی ها را روی یک دستمال نخی می ریزیم تا آب اضافی شان گرفته شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی ها را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال فریزر قرار می دهیم تا یخ بزنند. در ادامه پس از گذشت این زمان سیب زمینی ها را از یخچال فریزر خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله به اندازه ای که سیب زمینی درون آن شناور بماند روغن مایع اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه سیب زمینی های یخ زده را درون تابه می ریزیم و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت سیب زمینی های سرخ شده را درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم روغن اضافی شان کاملا خارج شود. در آخر سیب زمینی سرخ کرده را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 15 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.