طرز تهیه پیراشکی سوسیس

طرز تهیه پیراشکی سوسیس با خمیر نانوایی طرز تهیه پیراشکی سوسیس با خمیر آماده طرز تهیه پیراشکی سوسیس با خمیر یوفکا طرز تهیه پیراشکی سوسیس و سیب زمینی طرز تهیه پیراشکی سوسیس با فر طرز تهیه پیراشکی سوسیس بدون فر فیلم آموزش پیراشکی سوسیس عکس پیراشکی سوسیس

پیراشکی سوسیس یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که برای پیش غذا نیز یک گزینه مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی سوسیس در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد۲۰۰ گرم
شیر½ لیوان
روغن مایع¼ لیوان
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق چایخوری
نمک۲ قاشق چایخوری
آب ولرم⅓ لیوان
سوسیس آلمانی۴ عدد
مواد لازم برای رومال پیراشکی
زرده تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق چایخوری
پودر آویشن و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه پیراشکی سوسیس

مرحله اول

برای تهیه پیراشکی سوسیس مجلسی ابتدای کار آب ولرم را به همراه خمیر مایه فوری و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس روی آن را می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله دوم

حالا شیر را به همراه روغن مایع درون یک کاسه جداگانه می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و خمیر مایه به عمل آمده را به آن اضافه می کنیم. در ادامه آرد را به همراه نمک درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به مخلوط خمیر مایه اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در ادامه روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم، سپس خمیر را روی آن قرار می دهیم و به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم.

مرحله چهارم

حالا کاور سوسیس را جدا می کنیم، سپس بسته به سلیقه درون تابه کاملا سرخ می کنیم و یا خام استفاده می کنیم. در ادامه مقداری از خمیر پیراشکی را بر می داریم، سپس اطراف سوسیس می پیچانیم تا سوسیس کاور شود.

مرحله پنجم

در این مرحله زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس زعفران دم کرده را به همراه پودر سیر و پودر آویشن به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا برس را به مخلوط مواد رومال آغشته می کنیم، سپس روی پیراشکی ها می مالیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پیراشکی ها را درون سینی قرار می دهیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم پیراشکی ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. در صورت نبود فر یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه پیراشکی های سوسیس را درون تابه قرار می دهیم، سپس کاملا سرخ می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت ۱۵ دقیقه پیراشکی های سوسیس را از فر خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر پیراشکی های سوسیس را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 6 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.