طرز تهیه هریسه گندم

طرز تهیه هریسه گندم طرز تهیه هریسه با گوشت طرز تهیه هریسه مرغ طرز تهیه هریسه جنوبی

هریسه گندم یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که مانند حلیم به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه هریسه گندم در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گندم پوست کنده۵۰۰ گرم
گوشت گوساله۵۰۰ گرم
آب قلم۱ لیوان
جو پرک۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع½ فنجان
پودر دارچین و پودر زنجبیل½ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه۱  قاشق چایخوری
عصاره گوشت یا مرغ۲ عدد

طرز تهیه هریسه گندم

مرحله اول

برای تهیه هریسه گندم مجلسی ابتدای کار گندم را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم گندم به مدت ۱ شب درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه پس از گذشت این زمان گندم را درون آبکش می ریزیم.

مرحله دوم

حالا گندم را به همراه گوشت گوساله درون زود پز می ریزیم، سپس به اندازه کافی آب اضافه می کنیم و زود پز را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم گوشت و گندم به مدت ۱ ساعت درون زود پز بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان گوشت را از گندم جدا می کنیم، سپس درون یک قابلمه جداگانه قرار می دهیم. در ادامه گوشت را ریش ریش می کنیم، سپس ۲ ملاقه گندم به آن اضافه می کنیم و با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا له شود.

مرحله چهارم

حالا گندم را با گوشتکوب برقی به صورتی که گندم کاملا له نشود میکس می کنیم. در ادامه گندم را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس جو پرک، آب قلم، پودر دارچین، پودر زنجبیل، نمک، فلفل سیاه و عصاره گوشت درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله جو پرک را هم می زنیم تا کاملا خیس بخورد، سپس به گندم اضافه می کنیم و هم می زنیم تا جو گلوله نشود. پس از گذشت ۱۵ دقیقه زمانی که هریسه جا افتاد و کش دار شد مخلوط گوشت له شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا هریسه گندم را به صورت مداوم هم می زنیم تا کاملا کش دار شود. دقت کنید در صورتی که هریسه سفت و غلیظ بود مقداری آب جوش به آن اضافه کنید، سپس مخلوط کنید. در ادامه روغن مایع را روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم روغن به خوبی داغ شود. در ادامه روغن را به هریسه اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. توجه داشته باشید پس از اضافه کردن روغن مایع به هیچ وجه آب اضافه نکنید.

مرحله هشتم

در نهایت هریسه را به صورت مداوم هم می زنیم و پس از گذشت ۱۰ دقیقه حرارت را خاموش می کنیم. در آخر هریسه گندم را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با دارچین تزیین می کنیم، سپس به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.