طرز تهیه کلوچه کردی

طرز تهیه کلوچه کردی , دستور پخت کلوچه کردی

کلوچه کردی یکی از انواع کلوچه های سنتی و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان کردستان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه کردی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کلوچه کردی
آرد۳ لیوان
وانیل۱ قاشق چایخوری
کره۲۵۰ گرم
شیر½ لیوان
نشاسته۱ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
پودر قند½ لیوان
ماست شیرین۲ قاشق غذاخوری
خرما و مغز گردوبه مقدار کافی
مواد لازم رومال
تخم مرغ۱ عدد
سرکه۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کلوچه کردی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه کردی خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده، سپس کاملا نرم شود.

مرحله دوم

حالا یک عدد تخم مرغ را به همراه کره و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون الک می ریزیم و الک می کنیم، سپس به مخلوط کره اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت ۲ دقیقه هم زدن را متوقف می کنیم، سپس تخم مرغ باقی مانده و شیر را به مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس مجددا با دور تند همرن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا نشاسته را به همراه ماست شیرین به مخلوط شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را به تدریج به مخلوط شیر اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط شیر را با قاشق چوبی هم می زنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود، سپس خمیر را با دست به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله ششم

حالا روی کاسه حاوی خمیر را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۴۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس به قسمت های کوچک تقسیم می کنیم و چانه می گیریم. در ادامه چانه های خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس با وردنه باز می کنیم.

مرحله هشتم

حالا هسته خرما را خارج می کنیم، سپس ریز خرد می کنیم و به همراه مغز گردوی خرد شده روی خمیر می ریزیم، سپس خمیر را به دلخواه جمع می کنیم و طرح می زنیم. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله نهم

در این مرحله کلوچه ها را به همین ترتیب آماده می کنیم، سپس درون سینی فر قرار می دهیم. در ادامه تخم مرغ را به همراه سرکه درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله دهم

حالا برس را به مواد رومال آغشته می کنیم، سپس روی کلوچه ها می مالیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کلوچه ها به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله یازدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کلوچه ها کاملا خنک شوند. در ادامه کلوچه ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 27 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.