طرز تهیه کوکی لیمویی

طرز تهیه کوکی لیمویی , دستور پخت کوکی لیمویی

کوکی لیمویی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که عطر بسیار خوبی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی لیمویی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کوکی لیمویی
آرد۱ و نیم پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
کره۵۰ گرم
شکر۸۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
زست لیمو ترش تازه۱ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر قند و شکربه مقدار کافی

طرز تهیه کوکی لیمویی

مرحله اول

برای تهیه کوکی لیمویی ساده ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

حالا کره را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا کرم رنگ شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل به مخلوط کره اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آب لیمو ترش تازه را به همراه زست پوست لیمو به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر را طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور کند همزن برقی هم می زنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در ادامه خمیر را با لیسک درون کاسه جمع می کنیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری از خمیر به اندازه گردو بر می داریم، سپس گرد می کنیم و ابتدا درون شکر، سپس درون پودر قند می غلطانیم. در ادامه به همین ترتیب کوکی ها را درست می کنیم تا خمیر کوکی تمام شود.

مرحله هفتم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و کوکی ها را با فاصله از هم درون آن می چینیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در ادامه کوکی های لیمویی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 27 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.