طرز تهیه بیسکوییت ساقه طلایی

طرز تهیه بیسکویت ساقه طلایی بدون کره طرز تهیه بیسکویت ساقه طلایی آشپزخانه کوچک تهیه ساقه طلایی با روغن مایع طرز تهیه بیسکویت ساقه طلایی کرم دار طرز تهیه بیسکویت ساقه طلایی رژیمی ترکیبات بیسکویت ساقه طلایی طرز تهیه رولت با بیسکویت ساقه طلایی فیلم طرز تهیه بیسکویت ساقه طلایی

بیسکوئیت ساقه طلایی یکی از انواع بیسکوئیت های ساده ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکوییت ساقه طلایی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم بیسکوییت ساقه طلایی
تخم‌ مرغ۱ عدد
پودر شکر یا شکر دانه ریز¼ پیمانه
آرد ذرت۲ قاشق سوپخوری
سبوس گندم۱ و نیم پیمانه
آرد سفید۱ پیمانه
کره۱۳۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
نمک⅛ قاشق چایخوری

طرز تهیه بیسکوییت ساقه طلایی

مرحله اول

برای تهیه بیسکوئیت ساقه طلایی ساده در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره را به همراه شکر دانه ریز درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل به مخلوط کره اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مخلوط کره را مجددا با همزن برقی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ باز شود، سپس مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد ذرت را درون الک می ریزیم و روی مخلوط کره و تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله نمک را به همراه سبوس گندم آسیاب شده و بکینگ پودر به مخلوط کره اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد سفید را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله پنجم

حالا آرد را به تدریج به خمیر بیسکویت اضافه می کنیم و ورز می دهیم، زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. در ادامه روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر بیسکویت را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم و با وردنه به قطر کمتر از نیم سانتی متر باز می کنیم. در ادامه خمیر را با کاتر گرد قالب می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه بیسکویت ها را درون سینی فر قرار می دهیم، سپس با خلال دندان یا سیخ چوبی روی آنها سوراخ های ریزی ایجاد می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم بیسکویت های ساقه طلایی به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت بدون دست زدن اجازه می دهیم بیسکویت های ساقه طلایی کاملا خنک شوند. در آخر بیسکویت ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 16 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.