طرز تهیه خوراک جو و لوبیا چیتی

طرز تهیه خوراک جو و لوبیا چیتی , دستور پخت خوراک جو و لوبیا چیتی

خوراک جو و لوبیا چیتی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک جو و لوبیا چیتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۱ عدد
لوبیا چیتی۲ پیمانه
جو پرک½ پیمانه
قارچ۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک جو و لوبیا چیتی

مرحله اول

برای تهیه خوراک جو و لوبیا چیتی خوشمزه ابتدای کار لوبیا چیتی را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم لوبیا چیتی به مدت ۱۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا برای این که نفخ لوبیا بهتر گرفته شود در طی این مدت آب درون کاسه را ۳ تا ۴ مرتبه عوض می کنیم. در ادامه پس از گذشت این زمان لوبیا چیتی را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله لوبیا چیتی را درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم لوبیا چیتی به مدت ۲ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود.

مرحله چهارم

حالا جو را درون آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن زیتون درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود. در ادامه قارچ را می شوییم، سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا حرارت تابه را زیاد می کنیم تا قارچ آب نیندازد، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا قارچ نرم و سرخ شود. در ادامه نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر دارچین را به قارچ اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به قارچ و پیاز اضافه می کنیم، سپس حرارت را کم می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود، سپس رنگ رب گوجه فرنگی باز شود.

مرحله هفتم

در این مرحله جو خیس خورده را به همراه آب اضافی اش به لوبیا اضافه می کنیم، سپس آب آن را اندازه می کنیم و مخلوط قارچ را به خوراک اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خوراک لوبیا روی حرارت بماند تا جا بیوفتد.

مرحله هشتم

در نهایت زمانی که خوراک لوبیا جا افتاد آب لیمو ترش تازه را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه خوراک لوبیا چیتی را درون ظرف مرود نظرمان می ریزیم، سپس به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 29 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.