طرز تهیه خورش مرغ آلو

طرز تهیه خورش آلو با مرغ و لپه طرز تهیه خورش مرغ و آلو با سیب زمینی طرز تهیه خورش مرغ ساده فیلم طرز تهیه خورش الو با مرغ طرز تهیه مرغ آلو شمالی خورش آلو با مرغ و هویج

خورش مرغ و آلو از خورشت های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش مرغ آلو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۵ نفر
ران مرغ۱ کیلو گرم
آلو بخارا۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
شکر۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده½ قاشق چایخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
استاک مرغ۱ لیوان
روغن مایع½ فنجان
نمک، فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش مرغ آلو

مرحله اول

برای تهیه خورشت مرغ و آلوی مجلسی در ابتدای کار ران های مرغ را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس نمک را به همراه فلفل سیاه و زعفران دم کرده به آن اضافه کرده و ران های مرغ را به خوبی ماساژ می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کنند تا ران مرغ ها به مواد طعم دهنده آغشته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله سوم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس روغن مایع را به آن اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس ران های مرغ را درون آن قرار می دهیم و دو طرف آن ها را کاملا سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله زمانی که ران های مرغ کاملا سرخ و طلایی شدند آن ها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله پنجم

حالا زمانی که رب گوجه فرنگی رنگ باز کرد، تکه های ران مرغ را درون قابلمه قرار می دهیم، سپس استاک مرغ را به قابلمه می افزاییم. در ادامه درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم ران های مرغ به مدت ۳۰ دقیقه پخته شوند.

مرحله ششم

در این مرحله آلو بخارا را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه پس از گذشت ۳۰ دقیقه آلو بخارا را به همراه شکر به خورش اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله هفتم

حالا مجددا اجازه می دهیم خورش به مدت ۳۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا کاملا جا بیوفتد. توجه داشته باشید خورش مرغ آلو باید غلیظ و پر روغن باشد، در صورتی که آب خورش زیاد بود حرارت را زیاد کنید تا آب آن کمی تبخیر شود.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت ۳۰ دقیقه حرارت را خاموش می کنیم و خورش مرغ آلو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس با سیب زمینی سرخ شده تزئین می کنیم و به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 11 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.