طرز تهیه خورش قیمه آلو

طرز تهیه خورش آلو با گوشت طرز تهیه خورش آلو با زعفران طرز تهیه خورش قیمه آلو با مرغ طرز تهیه خورش آلو اصفهانی دانلود طرز تهیه خورشت آلو طرز تهیه خورش قیمه آلو برای 4 نفر خورش آلو کرمانشاهی طرز تهیه خورشت آلو بخارا

خورش قیمه آلو یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه آلو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
لپه۱۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
لیمو عمانی۲ عدد
آلو خورشتی۱۰ عدد
روغن مایعبه اندازه کافی
سیب زمینی۲ عدد متوسط
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش قیمه آلو

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه آلو مجلسی ابتدای کار لپه را می شوییم تا گرد و غبارش کاملا شسته شود، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان لپه را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس لپه را به آن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم لپه به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند، سپس کف روی آن را جدا می کنیم و آبکشی می کنیم. در ادامه گوشت را به تکه های مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه پیاز را درون قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که پیاز سبک و شیشه ای شد، زردچوبه را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا زردچوبه سرخ شود. در ادامه گوشت خورشتی را به همراه لپه به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله ششم

حالا زمانی که گوشت تغییر رنگ داد، فلفل سیاه را اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود، سپس رنگ باز کند.

مرحله هفتم

در این مرحله به مقدار کافی آب به گوشت اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم گوشت و لپه درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته شوند. در ادامه چند سوراخ روی لیمو عمانی ها ایجاد می کنیم و درون یک ظرف آب قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم لیمو ها به مدت ۱ ساعت درون آب بمانند تا تلخی آن ها گرفته شود. در ادامه زمانی که گوشت و لپه کاملا پخته شدند، لیمو عمانی ها را درون خورش اضافه می کنیم، سپس نمک خورش را اندازه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله آلو ها را می شوییم، سپس درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم آلو ها کاملا پخته شوند. در ادامه اجازه می دهیم خورش جوش بزند تا جا بیوفتد.

مرحله دهم

حالا اواخر پخت خورش زعفران دم کرده را به همراه آلو ها به خورش اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه اجازه می دهیم خورش قیمه آلو به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت جوش بزند تا مزه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله یازدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان خورش را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر خورش را به سلیقه خود با سیب زمینی سرخ کرده تزیین کرده و به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 10 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.