طرز تهیه باسلوق پرتقالی

طرز تهیه باسلوق پرتقالی , دستور پخت باسلوق پرتقالی

باسلوق پرتقالی از شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باسلوق پرتقالی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم باسلوق پرتقالی
آب پرتقال تازه۴ لیوان
شکر۱ پیمانه
نشاسته ذرت½ پیمانه
پودر نارگیلبه مقدار کافی

طرز تهیه باسلوق پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه باسلوق پرتقالی به روش ساده ابتدای کار آب پرتقال تازه را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس نشاسته ذرت را درون الک می ریزیم و درون قابلمه الک کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله دوم

حالا مخلوط آب پرتقال را به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد ترکیب شده، سپس به غلظت مطلوب برسد. در ادامه زمانی که مایه باسلوق کاملا غلیظ شد حرارت را خاموش می کنیم، سپس درون یک ظرف مناسب را با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله مایه باسلوق را درون ظرف می ریزیم، سپس با قاشق خیس آن را درون ظرف پخش می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم مایه باسلوق به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط بماند تا کمی از حرارت آن کاسته شود، سپس درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم باسلوق پرتقالی به مدت ۴ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا خودش را بگیرد. در ادامه پس از گذشت این زمان باسلوق را از یخچال خارج می کنیم، سپس باسلوق را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم.

مرحله پنجم

در نهایت برش های باسلوق را درون پودر نارگیل می غلطانیم تا پودر نارگیل سطح باسلوق ها را کاملا پوشش بدهد. در آخر باسلوق ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 10 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.