طرز تهیه باسلوق گردویی

طرز تهیه باسلوق گردویی با شیره انگور فیلم طرز تهیه باسلوق گردویی طرز تهیه باسلوق خانگی بدون ژلاتین طرز تهیه باسلوق ساده با پیمانه طرز تهیه باسلوق گردویی بازاری

باسلوق گردویی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باسلوق گردویی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم باسلوق گردویی
مغز گردو۱۰ عدد
پودر نارگیلبه مقدار کافی
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
آب سرد⅓ پیمانه
نشاسته گل۱ پیمانه
آب۲ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر هل¼ قاشق چایخوری
شکر۱ و نیم پیمانه
گلاب½ پیمانه
کره۲۵ گرم
گلوکز مایع ( اختیاری)۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه باسلوق گردویی

مرحله اول

برای تهیه باسلوق گردویی خوشمزه در ابتدای کار درون یک ظرف مناسب پودر ژلاتین را اضافه می کنیم، سپس آب سرد را درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم بافت ژلاتین شنی شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا نشاسته گل را به همراه آب درون کاسه می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و وانیل را به همراه پودر هل به نشاسته گل اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط نشاسته ذرت را از صافی رد می کنیم تا صاف و یکدست شود، سپس درون تابه می ریزیم. در ادامه به مدت ۳۰ دقیقه مخلوط نشاسته ذرت را به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت مطلوب برسد و جمع شود.

مرحله چهارم

حالا شکر را به همراه گلاب به مخلوط نشاسته اضافه می کنیم، سپس خوب هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه پودر ژلاتین را درون تابه حاوی نشاسته ذرت اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد شفاف شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله کره را به مخلوط نشاسته اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا کره ذوب شود. در ادامه گلوکز مایع را برای شفافیت و کشسانی بیشتر به مخلوط نشاسته ذرت اضافه می کنیم و مجددا هم میزنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله ششم

حالا وقتی باسلوق همانند حلوا جمع شد، آن را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه مایه باسلوق را درون قیف یکبار مصرف یا نایلون فریزر می ریزیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پودر نارگیل را درون کاسه می ریزیم، سپس یک حفره وسط پودر نارگیل ایجاد می کنیم. حالا پوست گردو را جدا می کنیم، سپس مغز گردو را از وسط به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله هشتم

حالا یک گردو به صورت برعکس روی حفره قرار می دهیم، سپس به اندازه گردو مایه باسلوق را روی مغز گردو می ریزیم و پودر نارگیل را روی همه قسمت های باسلوق می پاشیم تا باسلوق به پودر نارگیل آغشته شود.

مرحله نهم

در نهایت باسلوق ها را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خودشان را بگیرند. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و باسلوق ها را درون ظرف مورد نظر قرار می دهیم. در آخر باسلوق را با چای زعفرانی سرو کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 26 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.