طرز تهیه موهیتو

طرز تهیه موهیتو رستورانی طرز تهیه موهیتو با عسل طرز تهیه موهیتو نعناع بدون آب گازدار طرز تهیه موهیتو نعناع طرز تهیه موهیتو تابستانی طرز تهیه موهیتو با مخلوط کن

موهیتو یکی از انواع نوشیدنی های محبوب و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه موهیتو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برگ نعناع۱۲ تا ۱۴ برگ
لیمو ترش تازه½ لیموی متوسط
شکر قهوه ای۲ قاشق غذاخوری
سیروپ موهیتو (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
آب یا آب گاز دار۱٫۵ لیوان
یخ خرد شدهبه مقدار دلخواه

طرز تهیه موهیتو

مرحله اول

برای تهیه موهیتوی رستورانی در ابتدای کار آب لیمو ترش را گرفته و از صافی رد می کنیم، سپس هسته های لیمو را خارج کرده و پالپ های آنرا جدا می کنیم. در ادامه آب لیمو را به همراه پالپ آن درون میکسر می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله برگ های نعناع را می شوییم و به همراه شکر قهوه ای به میکسر اضافه می کنیم. در صورت تمایل سیروپ موهیتو که نوعی شربت غلیظ برای طعم دهی بهتر به این نوشیدنی می باشد را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در صورتی که شکر قهوه ای در دسترس نداشته باشیم، می توانیم به جای آن از شکر سفید یا حتی عسل نیز استفاده کنیم. در ادامه چند پالس می زنیم تا مواد کاملا یکدست شوند، سپس از میکسر خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را به طور مساوی درون دو لیوان بزرگ می ریزیم، سپس باقیمانده حجم لیوان ها را با آب معمولی یا آب گازدار و یخ خرد شده پر می کنیم. البته توصیه می شود برای طعم بهتر موهیتو از آب گازدار استفاده شود.

مرحله پنجم

در صورتی که میکسر یا مخلوط کن در دسترس نداشته باشیم، می توانیم این نوشیدنی جذاب را به صورت دستی نیز درست کنیم. برای این منظور برگ های نعناع را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و درون یک کاسه گود می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله آب لیمو ترش را به همراه پالپ لیمو، شکر قهوه ای، سیروپ موهیتو، آب یا آب گاز دار و یخ خرد شده به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی یا چنگال مواد را مخلوط می کنیم، سپس درون لیوان ریخته و سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش نوشیدنی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 27 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.