طرز تهیه ژله شیر کاکائو

طرز تهیه ژله شیر کاکائو ژله شیر کاکائو بدون خامه طرز تهیه شیر کاکائو با خامه صبحانه دسر با شیر و کاکائو بدون ژلاتین فیلم طرز تهیه ژله با شیر و پودر ژلاتین دسر شیر کاکائو بستنی

ژله شیر کاکائو یکی از انواع دسرهای ساده و خوش طعم بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله شیر کاکائو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۳ لیوان
شکر۲ لیوان
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
آب سرد۲ فنجان
پودر ژلاتین۳٫۵ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ژله شیر کاکائو

مرحله اول

برای تهیه ژله شیر کاکائو به روش مجلسی در ابتدای کار شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و آن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مواد را هم می زنیم تا ذرات شکر درون شیر حل شود.

مرحله دوم

توجه داشته باشید شیر جوش نیاید، در حد گرم و حل شدن شکر کفایت می کند. در ادامه پودر کاکائو را درون الک می ریزیم، سپس درون قابلمه الک می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا پودر کاکائو درون شیر حل شود.

مرحله سوم

در این هنگام پودر ژلاتین را به همراه آب سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم و بدون هم زدن اجازه می دهیم ژلاتین بافت اسفنجی پیدا کند. در ادامه زمانی که ژلاتین اسفنجی شد، آنرا روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم.

مرحله چهارم

زمانی که ژلاتین کاملا شفاف شد، آنرا به مخلوط شیر کاکائو اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از مخلوط شیر کاکائو را به خامه صبحانه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله پنجم

حالا زمانی که خامه کمی رقیق و هم دمای شیر کاکائو شد، آنرا به قابلمه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خامه با شیر کاکائو ترکیب شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم و روی آن صافی قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه ژله را از صافی رد می کنیم و درون قالب می ریزیم، سپس قالب را به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا ژله ببندد. پس از گذشت این زمان قالب ژله را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت قالب را به مدت چند ثانیه درون آب جوش قرار می دهیم، سپس ژله را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و به سلیقه خود با سس شکلات، پودر نارگیل یا ترافل های رنگی تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 25 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.