طرز تهیه نخود آب

طرز تهیه نخود آب خیراندیش طرز تهیه نخود آب در برنامه طبیب طرز تهیه نخود آب در شیشه طرز تهیه نخود آب با قلم طرز تهیه نخود آب برای کرونا نی نی سایت طرز تهیه نخود آب ساده طرز تهیه نخود آب بدون گوشت طرز تهیه نخود آب اصفهانی

نخود آب از غذاهای قدیمی و بسیار مقوی کشورمان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نخود آب در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
نخود۱ پیمانه
بلغور گندم۴ قاشق غذاخوری
قلم۱ تکه
پیاز۳ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی (اختیاری)۲ عدد
نمک، فلفل سیاه زردچوبهبه مقدار کافی
پودر زیره و پودر دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه نخود آب

مرحله اول

برای تهیه نخود آب به روش سنتی در ابتدای کار نخود را به همراه بلغور می شوییم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه به اندازه ای که یک بند انگشت روی مواد را بگیرد آب اضافی می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت خیس بخورند.

مرحله دوم

برای اینکه نفخ نخود بهتر گرفته شود در طی این مدت آب درون کاسه را چندین مرتبه تعویض می کنیم. پس از گذشت این زمان نخود و بلغور را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس گوشت را به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا پیاز ها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه روغن زیتون را به قابلمه اضافه می کنیم و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک شود.

مرحله چهارم

زمانی که پیاز شیشه ای شد، گوشت و قلم را به همراه زردچوبه، فلفل سیاه و زیره به قابلمه اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغیر رنگ بدهد. در ادامه نخود را به همراه بلغور به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا ۲ تا ۳ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم، سپس حرارت را زیاد می کنیم تا آب جوش بیاید. برای رفع بوی زهم گوشت، کف روی آب را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم گوشت و نخود به مدت ۳ تا ۴ ساعت بپزند.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان در صورت تمایل پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و می شوییم، سپس به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم. برای شکیل تر شدن غذا می توانید سیب زمنیی ها را با کاترهای طرح دار کوچک قالب بزنید.

مرحله هفتم

حالا سیب زمینی ها را به همراه مقداری نمک و پودر دارچین به قابلمه می افزاییم، سپس مخلوط کرده و اجازه می دهیم مجددا به مدت ۱ ساعت بپزد تا کاملا جا بیفتد. پس از گذشت این زمان غذا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 5 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.