طرز تهیه برشتوک

طرز تهیه برشتوک برای عروس طرز تهیه برشتوک ساده طرز تهیه برشتوک لوزی طرز تهیه برشتوک با آرد گندم طرز تهیه برشتوک اجیلی طرز تهیه برشتوک با روغن حیوانی طرز تهیه برشتوک نخودچی با پیمانه طرز تهیه برشتوک با ارد سفید

برشتوک یکی از انواع شیرینی های سنتی و بسیار ساده ایرانی است که در طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه برشتوک در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برشتوک
آرد نخودچی۱ لیوان
شکلات تخته ای½ لیوان
پودر قند یا پودر شکر۳ قاشق غذاخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
کره یا روغن جامد۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه برشتوک

مرحله اول

برای تهیه برشتوک نخودچی دو رنگ در ابتدای کار شکلات تخته ای را به صورت ریز خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا شکلات ذوب شود.

مرحله دوم

حالا نصف قالب های سیلیکونی را از مایه شکلات پر می کنیم و قالب را درون یخچال می گذاریم تا شکلات کاملا سفت شود. در این فاصله برشتوک را آماده می کنیم، برای این منظور آرد نخودچی را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

حالا آرد نخودچی را درون یک تابه مناسب ۳ مرتبه الک می کنیم و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه آرد را به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود، به صورتی که تغییر رنگ ندهد.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان روغن جامد را به همراه پودر هل به تابه اضافه می کنیم، سپس پودر قند را درون الک می ریزیم و روی مواد درون تابه الک می کنیم. در ادامه مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافتشان نرم و یکدست شود.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید زمانی که بافت مواد شل بود مقداری آرد نخودچی به آن اضافه کنید. در صورتی که بافت مواد سفت بود مقداری روغن مایع به آن بیفزایید و مخلوط کنید تا بافت مایه برشتوک نرم و یکدست شود.

مرحله ششم

حالا تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم دمای مایه برشتوک کمی کاسته شود. در ادامه قالب سیلیکونی را از یخچال خارج می کنیم و مایه برشتوک ولرم را روی شکلات های سفت شده می ریزیم.

مرحله هفتم

لازم به ذکر است بدانید که مایه برشتوک داغ یا سرد نباشد. در صورتی که دمای مایه برشتوک داغ باشد، هنگام اضافه کردن آن به شکلات درون قالب، شکلات را ذوب می کند و باعث می شود مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله هشتم

زمانی که مایه برشتوک سرد باشد لایه برشتوک به لایه شکلات نمی چسبد و دو لایه از هم جدا می مانند. در ادامه با پشت قاشق یا با انگشت مایه برشتوک را کمی فشار می دهیم تا لایه برشتوک به لایه زیرین بچسبد.

مرحله نهم

در ادامه روی برشتوک را با پشت قاشق صاف می کنیم و قالب سیلیکونی را درون فریزر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه استراحت کند تا برشتوک ها سفت شوند و لایه ها به هم بچسبند.

مرحله دهم

پس از گذشت این زمان قالب را از فریزر خارج کرده و برشتوک های دو رنگ را به راحتی از قالب می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت برشتوک ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 5 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.