طرز تهیه مربای زردآلو

طرز تهیه مربای زردآلو با زعفران طرز تهیه مربای زردآلو تصویری طرز تهیه مربای زردآلو در آشپزخانه کوچک من طرز تهیه مربای زردآلو جلوی آفتاب طرز تهیه مربای زردآلو خشک با شیره انگور طرز تهیه مربای زردآلو با عسل

مربای زردآلو یکی از انواع مرباهای خوشمزه ایرانی است که همانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای زردآلو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم مربای زردآلو
زردآلو۱ کیلوگرم
شکر۶۰۰ گرم
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای زردآلو

مرحله اول

برای تهیه مربای زردآلو خوشمزه در ابتدای کار زردآلو ها را می شوییم و پس از نصف کردن، هسته آنها را جدا می کنیم. در ادامه زردآلوها را به همراه شکر لایه به لایه درون یک قابلمه مناسب ریخته و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم زردآلوها به مدت ۱ روز در دمای محیط استراحت کنند تا آب بیندازند. پس از گذشت این زمان آب لیمو ترش را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر از اطراف بجوشد.

مرحله سوم

زمانی که شکر جوش آمد، زردآلو ها را به آرامی جا به جا کرده، سپس اجازه می دهیم مربا به قوام مناسب برسد. توجه داشته باشید این نوع مربا به دلیل آب انداختن زردآلو ها نیاز به آب ندارد و سریع به قوام می رسد.

مرحله چهارم

برای تست قوام مربا، مقداری از شهد را درون نعلبکی می ریزیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت ۳ تا ۴ دقیقه شهد را بین دو انگشت تست می کنیم، در صورتی که شهد کش دار بود، مربا به قوام رسیده است.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید زمان پخت این نوع مربا از سایر مرباها کمتر است، در صورتی که این نوع مربا بیش از حد روی حرارت بجوشد زردآلو ها له شده، سپس تبدیل به مارمالاد می شوند. ۵ دقیقه آخر پخت، زعفران را به قابلمه می افزاییم.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته، سپس اجازه می دهیم مربا کاملا خنک شود. در ادامه مربا را به آرامی درون یک ظرف مناسب و درب دار ریخته و درون یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 8 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.