طرز تهیه خورش مرغ کاری

طرز تهیه کاری مرغ با ماست طرز تهیه خورش کاری با مرغ و خامه طرز تهیه مرغ کاری تایلندی طرز تهیه مرغ کاری هندی طرز تهیه خورش کاری با مرغ رزا منتظمی طرز تهیه خورش کاری با شیر مرغ کاری با ماست و خامه خورش کاری با مرغ و قارچ و خامه

خورش مرغ کاری یکی از انواع غذاهای خوش طعم بین المللی است که اصالت آن مربوط به کشور هند می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش مرغ کاری در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ تا ۳ نفر
فیله مرغ۳۰۰ گرم
قارچ (اختیاری)۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
ماست½ پیمانه
خامه صبحانه½ پیمانه
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
ادویه کاری۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر½ قاشق چایخوری
 فلفل سیاه، نمک و زردچوبههر کدام ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه خورش مرغ کاری

مرحله اول

برای تهیه خورش مرغ کاری خوشمزه در ابتدای کار فیله مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته، سپس مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله دوم

حالا پیاز نگینی را درون تابه ریخته، سپس تفت می دهیم تا پیاز کاملا طلایی و سرخ شود. در ادامه فیله های مرغ را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا فیله های مرغ تغییر رنگ داده و کمی سرخ شوند.

مرحله سوم

زمانی که فیله مرغ سرخ شد،  فلفل سیاه را به همراه نمک، زردچوبه، پودر سیر و ادویه کاری به تابه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. در ادامه قارچ را شسته و به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا قارچ اسلایس شده را به تابه اضافه کرده و تفت داده، سپس اجازه می دهیم قارچ کاملا پخته شود. پس از پخته شدن قارچ، ماست را به همراه خامه به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

در ادامه درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم خورش به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا مواد پخته، سپس سس آن غلیظ شود. پس از گذشت این زمان زعفران دم کرده را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت ۱ تا ۲ دقیقه تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه خورش مرغ کاری را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه پلو زعفرانی و ترشی یا نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 17 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.