طرز تهیه شربت گلاب

طرز تهیه شربت گلاب و آبلیمو طرز تهیه شربت گلاب بدون زعفران طرز تهیه شربت گلاب زعفران طرز تهیه شربت گلاب و نشاسته فیلم طرز تهیه شربت گلاب طرز تهیه شربت گلاب زعفران برای زایمان طرز تهیه شربت گلاب با گل محمدی طرز تهیه شربت گلاب و بیدمشک

شربت گلاب یکی از انواع نوشیدنی های اصیل ایرانی است که بسیار آرامش بخش و برای رفع عطش مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت گلاب در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گلاب۱ پیمانه
شکر۱ کیلوگرم
آب۲ پیمانه
پودر زعفران۱ قاشق چایخوری سرخالی

طرز طرز تهیه شربت گلاب

مرحله اول

برای تهیه شربت گلاب خوشمزه در ابتدای کار آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. زمانی که آب جوش آمد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دوم

حالا پودر زعفران را به قابلمه افزوده و مخلوط می کنیم، سپس درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم زعفران به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد تا رنگ بیندازد. پس از گذشت این زمان شکر را به همراه گلاب به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مجددا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شود. پس از اینکه ذرات شکر کاملا حل شدند، حرارت را زیاد می کنیم تا شربت به نقطه جوش برسد.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم شربت به مدت ۷ تا ۱۲ دقیقه روی حرارت بجوشد تا کمی غلیظ شود. توجه داشته باشید کف های روی شربت را در هنگام جوشیدن با قاشق جمع کرده و دور بریزید تا در آخر رنگ شربت کدر نشود.

مرحله پنجم

پس از اینکه شربت کمی غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس بلافاصله درب قابلمه را می بندیم تا حرارت شربت سبب شود دیواره های قابلمه عرق کند، که این کار باعث شکرک نزدن شربت می شود.

مرحله ششم

پس از خنک شدن شربت، آنرا درون یک ظرف درب دار می ریزیم، سپس درون یخچال نگهداری می کنیم. برای سرو این نوع شربت به اندازه یک ششم لیوان را از شربت ریخته و باقی مانده گنجایش لیوان را با آب خنک پر می کنیم. گوارای وجود.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش نوشیدنی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.